کمپین «عروسک‌های خاموش» برای همدردی با کودکان جنگ‌زده افتتاح شد

نمایشگاه عروسک‌های ساخته شده در کمپین «عروسک‌های خاموش» امروز دوشنبه چهارم خرداد ماه در موزه صلح تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ سنگ کاغذ قیچی، امروز نه فقط یادآور بازی‌های دوران کودکیمان در روزهای صلح و دوستی، بلکه نامیست برای گروهی فرهنگی هنری، که درست به مانند گنجشکی‌ست که به قدر ذره‌ای آب برای خاموش کردن آتش شعله‌ور نمرود برای ابراهیم (ع) می‌برد، در تلاشتند تا به قدر فقط ذره‌ای بتوانند شادمانی از دست رفته کودکان غزه و کودکان جنگ زده دنیا را بازگردانند.

با هدف یاد بود کودکان قربانی جنگ، افتتاحیه‌ی کمپین «عروسک‌های خاموش»، امروز دوشنبه چهارم خردادماه در موزه صلح تهران برگزار شد.

عروسک‌های خاموش عنوان جریانی مردمی و دانشجویی که با ساخت عروسک‌های پارچه‌ای توسط مردم به شکلی نمادین همدردی خود را با کودکان قربانی جنگ نشان می‌دهند.

در ابتدای این مراسم تقی‌پور از جانبازان دفاع مقدس، با اشاره به هدف موزه صلح تهران گفت: آنچه در موزه صلح تهران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، اطلاعاتی در مورد کاربرد سلاح‌های شیمیایی و تاثیر آن بر سلامت مردم جنگ‌زده است. موزه صلح تهران به دنبال اشاعه‌ی فرهنگ صلح و دوستی در دنیاست.

وی افزود: گروه فرهنگی سنگ، کاغذ، قیچی، در سال 93 شروع به جمع‌آوری عروسک‌هایی نمادین برای همدردی با کودکان جنگ‌زده دنیا کردند که تا کنون از جای‌جای کشور تعداد قابل ملاحظه‌ای جمع‌آوری شده است. قرار بر این است که این عروسک‌ها سفیر صلحی باشند و به دست کودکانی برسند که لبخندشان کم‌رنگ شده است.

در ادامه نظام اسلامی سخنگوی گروه هنری سنگ، کاغذ، قیچی، گفت: تنها هدف گروه جوان و دانشجوی ما دغدغه‌ای فرهنگی بود و بهانه‌اش ابراز همدردی با کودکان مظلوم غزه این عروسک‌ها تنها نمادی فانتزی برای دنیاست که به آن بفهماند هیچ‌چیزی در دنیا ارزش از بین رفتن شادمانی کودکان را ندارد.

در بخش دیگری از این مراسم مصطفی رحماندوست شاعر کودک، گفت: ما در اینجا به دنبال اشاعه‌ی صلحی هستیم که از آغاز پیدایش بشریت تا به حال اتفاق نیافتاده است امروز نمادی که برای صلح می‌شناسم شاخه‌ی زیتونی‌ست که کبوتری برای حضرت نوح زمانیکه به سرزمین امن رسیدم آورده بود.

شاعر «صد دانه یاقوت» در ادامه افزود: جنگ اصلی امروز جنگ انسان با خود و تکبّرش است هر کسی خود را نماینده‌ای از طرف خدا می‌داند و برای دنیا تصمیمی می‌گیرد و حاصل این تصمیمات چیزی نیست به جزء جنگ‌هایی که امروز می‌بینیم.

رحماندوست در ادامه اظهار داشت: کودکان تنهایی چیزی که نیاز دارند فضایی است برای شادمانی و بازی امیدواریم صلح‌دوستان جهان کاری کنند تا همه کودکان دنیا دغدغه‌شان بازی‌های کودکانی‌شان باشد.

همچنین در این مراسم رضا احسان‌پور شاعر طنز پرداز شعر طنزی را که مضمونش دلتنگی کودکان برای بودن در کنار خانوادشان که در جنگ کشته بوده شده بودند را خواند.

حجت‌الاسلام میرلوهی به عنوان مهمان دیگر این مراسم با اشاره به حوادث اسفناک این روزهای منطقه عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریعتر لبخند از دست رفته کودکان جنگ زده منطقه و همه دنیا باز گردد.

گفتنی است این کمپین به عنوانی یادبودی کودکان شهید جنگ، با حمله رژیم سهیونیسیمی به غزه در سال گذشته شکل گرفت و با وجود تبلیغات محدود در فضای مجازی و اینستاگرام با استقبالی غیر قابل انتظار مواجه شد.

بازدید از نمایشگاه عروسک‌های خاموش با شعار «دنیا لبخندت را کم دارد»، تا روز چهارشنبه ششم خردادماه در موزه صلح تهران ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۹:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
واقعا برنامه عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
بزرگوار، میرلوحی رو اشتباه نوشتید
آخرین اخبار