رمضانی در تشریح برنامه های شعبانیه اعلام کرد:

برپایی جشن های فرهنگی در بوستان های اصلی پایتخت / اجرای محافل مناجات خوانی به مناسبت تقارن نيمه شعبان و ارتحال امام

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در تشریح برنامه های اعیاد شعبانیه در سطح پایتخت گفت: شهرداری تهران در ایام ماه شعبان و اعیاد این ماه با نام "فصل نیایش" برنامه های فرهنگی شاد و متنوعی منطبق با فرهنگ اسلامی ایرانی را در دست اجرا دارد.

برپایی جشن های فرهنگی در بوستان های اصلی پایتخت / اجرای محافل مناجات خوانی به مناسبت تقارن نيمه شعبان و ارتحال امامعبادالله رمضانی در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه امسال نیمه شعبان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) تقارن پیدا کرده است، اظهار كرد: با توجه به همزمانی این دو موضوع، در ایام بزرگداشت امام خمینی(ره) به صورت مناسبی برنامه ریزی شده تا با اجرای محافل مناجات خوانی شان لازم حفظ شود.

وی  حضور مبلغان در مترو را از دیگر برنامه های اعیاد شعبانیه بیان کرد و افزود: مبلغان با رویکرد این ایام با شهروندان ارتباط گرفته و به توضیح مسائل فرهنگی در این حوزه خواهند پرداخت تا به موضوع آموزش های شهروندی نیز پرداخته شود. همچنین با ارائه آلبوم های صوتی، کتاب و پوسترهای مناسبتی با محوریت اعیاد شعبانیه در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وي گفت :جشن های ویژه ای با عنوان "شور باران" از پاسداران و ایثارگران در سطح مناطق 22 تقدیر و تجلیل می شود. این مراسم در 1200 مسجد شهر تهران برگزار مي شود.

وی از  برگزاري جشن های ویژه اعیاد شعبانیه با عنوان "سقای آب و ادب" خبر داد و افزود: در ادامه این اعیاد در شب تولد حضرت ابوالفضل(ع) نیز از جانبازان تهرانی تقدیر به عمل آمد.

رمضانی با تاکید بر جایگاه ویژه جانبازان در شهراظهار کرد: تجلیل از جانبازان در سرای مناطق 22 گانه به عنوان "الگوی های نمادین" و کسانی که برای ما تلاش کردند، از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای تجلیل از این قشر زحمتکش است که حق بسیاری بر گردن جامعه ما دارند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان با اشاره به جشن هایی که در بوستان های تمام مناطق 22 گانه برگزار می شود، اظهارکرد: در بوستان های اصلی شهر تهران مانند بوستان ولایت، پارک ملت و بوستان های بزرگ دیگر مناطق این جشن ها منطبق با فضای فرهنگی شهر برگزار می شود.

وی افزود: در جشن های اعیاد شعبانیه برنامه هایی چون خواندن اشعار، جملات نغز، روایات و احادیث از ائمه به ویژه امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) به منظور اشاعه فرهنگ رشادت انجام گرفته. به طوری که جشن های این ایام با حضور سخنرانان مذهبی، اجرای مسابقات فرهنگی، اهدای جوایزبه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشن ، بوستان ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار