مدیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو:

ثبت سه رویداد جدید در 4 ماه آینده در یونسکو

سعید آبادی گفت: سه رویداد جدید طی 4 ماه آینده در یونسکو در حالی به ثبت می‌رسد که تلاش زیادی برای ثبت این سه رویداد صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمد سعید آبادی مدیرکل سابق یونسکو در جلسه تودیع و معارفه سرپرست جدید یونسکو که در سالن‌ همایش‌های این مرکز برگزار شد طی سخنرانی گفت: بحث تغییر و جابجایی مدیرکل یونسکو از زمان فرجی دانا تقریبا 2 سال پیش مطرح شده بود و مقرر بود که یک مسئولیت در دانشگاه تهران به من واگذار شد ولی این امر محقق شد تا اینکه با حضور محمد فرهادی درخواست این جابجایی دوباره مطرح شد که خوشبختانه محقق شده است.

وی افزود: این دوران 7 ساله سه ویژگی‌ مهم داشت که از جمله آن می‌توان به انقباض مالی و پشتیبانی داخل و انقباض محیط بین‌الملل را اشاره کرد.

سعید آبادی به فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت 7 ساله اشاره کرد و گفت: در سال 83 تعداد کرسی‌های دانشگاهی یونسکو 2مورد بوده، درحالیکه هم اکنون به 18 مورد رسیده است و البته تعداد مراکز منطقه‌ای در سال 86، دو مورد و هم اکنون به 5 مورد رسیده است.

وی به اولین رویداد یونسکو اشاره کرد و اظهار داشت: برای نخستین بار طی 4 ماه آینده کتاب گلشن راز و دو بزرگ کشور یعنی سید علم‌ الهدی و زکریای رازی ثبت جهانی می‌شود و البته برای اولین بار بعد از انقلاب 9 ذخیرگاه زیست کره به ثبت می‌رسد.





انتهای پیام/

برچسب ها: یونسکو ، کمیسیون ، اختراع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار