سازمان دیدبان حقوق بشر:

ادامه سرکوب و آوارگی مسلمانان روهینگیا قابل تحمل نیست

این سازمان به تازگی از سکوت کشورهای جنوب شرقی آسیا در مقابل سرکوب و آوارگی مردم روهینگیا به دست حکومت میانمار انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وبگاه خبری راپلر فیلیپین، سازمان دیدبان حقوق بشر، از کشورهای عضو "آسه آن" خواست به سکوت خود در برابر ظلم و ستم میانمار علیه مسلمانان "روهینگیا" خاتمه بدهند. 

سازمان دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویورک، ضمن انتقاد از موضع انفعال "آنگ سان سوچی،" برنده جایزه صلح نوبل که اکنون نیز رییس حزب اتحادیه ملی دموکراسی و از مخالفان اصلی حکومت نظامی میانمار است از کشورهای عضو "انجمن ملل آسیای جنوب شرقی" – موسوم به آسه آن – خواست بیش از این در برابر بحران انسانی و ستمی که در حق مسلمانان روهینگیا و 800 هزار پناهجوی این منطقه می‌شود، سکوت نکنند.

"فلیم کاین،" معاون آسیایی دیدبان حقوق بشر در این خصوص گفت: "همه مردم و سیاستمداران و هر کسی که صاحب وجدان است باید به طور واضح و روشن در مقابل نقض حقوق انسانی اقلیت مسلمان روهینگیا به دست دولت میانمار موضع گیری کند."

آنگ سان سوچی، اخیراً ضمن مخالفت با صحبت کردن درباره مسلمانان روهینگیا اعلام کرده بود، نمی تواند از جایگاه "رهبری اخلاقی" خود برای جانبداری از یکی از طرف ها در این مسئله استفاده کند.

دیدبان حقوق بشر، همچنین از امتناع برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، اندونزی و مالزی در پذیرفتن مهاجرانی که برای رهایی از ستم و سرکوب پس از پیمودن چندین کیلومتر از آبهای خروشان به آنها پناه آورده‌اند نیز انتقاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر منجی
۱۱:۵۱ ۰۲ تير ۱۳۹۴
وقرار ده خدایا اورا پناهگاهی برای بندگان ستمدیده ات ویاور کسانی که غیراز تو یاوری ندارند

االهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان
آخرین اخبار