رئیسی در جمع خبرنگاران خبر داد:

پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت بررسی می‌شود

دادستان کل کشور گفت: اگر تخلفی انجام شود، پرونده تخلف انجام شده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در حاشیه همایش فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قانون اقدامات پیشگیرانه را تعریف کرده است، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در آشنا کردن مردم و کاندیدا با حقوق خود بسیار مهم است.

وی در ادامه افزود: گاهی کاندیدا خط قرمزها را متوجه نیست و مرتکب تخلف می‌شود، لذا رسانه‌ها در تبیین و روشن فکری مردم و خط قرمزها، نقش کلیدی دارند.

رئیسی ادامه داد: دوست داریم حتی یک پرونده نیز در حوزه تخلفات انتخابات نداشته باشیم و کمک اول دادستان‌ها نیز پیشگیری است تا تخلفی انجام نشود، اما اگر تخلفی انجام شد، قانونگذار به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد.

دادستان کل کشور گفت:‌ بررسی زود هنگام عدم تخلف از انتخابات، کار وزارت کشور است و اگر موردی از طرف وزارت کشور گزارش شود و به دستگاه قضایی اعلام گردد، سریعا رسیدگی خواهد شد، چرا که سرعت در رسیدگی خود تضمین کننده قانون خواهد بود.

رئیسی در پایان تاکید کرد: تا کنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دادستانی اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار