سردار عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

امنیت پایدار امروز ما نشأت گرفته از اندیشه‌های دفاعی حضرت امام خمینی (ره)/کارشناسان نظامی صهیونیست به صدام در جنگ کمک می‌کردند

جانشین نیروی زمینی سپاه گفت: با تکیه بر دیدگاه‌های نشأت گرفته از حضرت امام خمینی (ره) امنیت را به کمک عشایر و برادران طوایف مختلف ایجاد کرده‌ایم.

سردار "عبدالله عراقی" جانشین  نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اندیشه های دفاعی حضرت امام خمینی (ره) و نقش آن در پیروزی‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) با اعتمادی که به جوانان کردند در حقیقت در 8 سال دفاع مقدس روش جدیدی را در جنگ رقم زدند.


**امکانات ارتش بعثی بیش از ما در جنگ بود

وی با اشاره به این که در آن زمان همه معتقد بودند که راهکار جنگ کلاسیک است و ساختار و سازماندهی و تجهیزات بر مبنای جنگ کلاسیک تدوین شده عنوان داشت: اگر امام می‌خواست با جنگ کلاسیک جنگ تحمیلی را مدیریت کند، از نظر تعداد و تجهیزات با ارتش بعثی برابری نمی‌کردیم.

امنیت پایدار امروز ما نشات گرفته از اندیشه های دفاعی حضرت امام خمینی (ره)/کارشناسان نظامی صهیونیست به صدام در جنگ کمک می‌کردند



**بهترین جنگنده‌ها و کارشناسان شرقی و غربی در خدمت صدام بودند

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه گفت: جنگنده های "میگ" و "سوخو" شوروی و "میراژ" و "سوپر اتاندارد" فرانسوی و "آواکس" آمریکایی و بهترین کارشناسان انگلیسی و صهیونیستی صدام را کمک می‌کردند و در خدمت صدام بودند اما با وجود این پشتیبانی ما حضرت امام خمینی (ره) با تدبیر و هوشمندی جنگ را به نفع رزمندگان اسلام رقم زدند.

وی با اشاره به تلاش بنی صدر برای مخالفت با امام خمینی و ممانعت از جنگ مردم محور برای مبارزه با بعثیون یادآور شد: در حین جنگ در منطقه "دارخوین" نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی با 12 گردان سازماندهی شدند و در عملیات "فتح المبین" و "بیت‌المقدس" با شیوه جنگ مردمی بر دشمن پیروز شدیم.

امنیت پایدار امروز ما نشات گرفته از اندیشه های دفاعی حضرت امام خمینی (ره)/کارشناسان نظامی صهیونیست به صدام در جنگ کمک می‌کردند



**ایجاد امنیت پایدار با بهره گیری از دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره)

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: با تکیه بر دیدگاه‌های نشأت گرفته از حضرت امام خمینی (ره) امنیت را به کمک عشایر و برادران طوایف مختلف ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار