به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات؛

سیگار کشیدن در محیط بسته خطرات بیشماری دارد

دانشمندان دریافتند مبلمان در منزل افراد سیگاری و افراد شلخته و ناتمیز، می‌تواند بیماری سرطان را تحریک کند، همچنین می‌تواند مدت زمان طولانی، مواد محرک بیماری‌ها را در خود حفظ کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از Svopi.ri در بریتانیای کبیر، محققان ، تحقیقاتی را انجام دادند و متوجه شدند سیگار کشیدن در داخل محل زندگی، همچنین ناتمیزی بی‌نهایت خطرناک است.

در زمان سیگار کشیدن مواد خاصی منتشر می شود که این مواد بر روی مبلمان، اشیاء و لوازم خانه می‌نشیند. این مواد می‌تواند مدت زمان طولانی یکسال حفظ شود،‌که بر ژن انسان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث رشد سلول های سرطانی شود، همچنین می‌تواند بیماری‌های مختلف را بر انگیزد. 

حتی اگر فرد سیگار نکشد اما در یک مکان با افراد سیگاری زندگی کند (این به مبلمان محل زندگی مربوط می‌شود) فرد غیر سیگاری ممکن است به یک قربانی تبدیل شود و مجموعه‌ای از بیماری‌ها را بدون اینکه بداند علت آن چه بوده بگیرد. 

همچنین به گفته متخصصان باید از دوران کودکی، به کودک تمیزی و نظافت کردن محل زندگی را آموزش داد. اگر فرد در خانه یا در دفتر کار که نظافت نمی‌شود زندگی کند از کثیفی انباشته شده می‌تواند به طور جدی بیماری شود. در مکان‌های کثیف میکروب‌ها بسیار سریعتر رشد می‌کنند و می‌توانند از طریق هوا یا از طریق لمس کردن باعث ایجاد بیماری های سخت شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.