فروزان‌مهر در همایش فرمانداران سراسر کشور:

نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده 21.8 درصد است/مجبوریم حذف یارانه بگیران را تا دهک‎های 5و6 ادامه دهیم

معاون وزیر کشور گفت: فکر می‌کردیم که دامنه تغییرات با حذف یارانه در دهک‌های بالا باقی می‌ماند اما مجبوریم تا حذف دهک‌های 5 تا 6 ادامه دهیم.

نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده 21.8 درصد است/مجبوریم حذف یارانه بگیران را تا دهک‎های 5و6 ادامه دهیم

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران فروزان‌مهر معاون توسعه وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: با تدابیری که توسط دولت صورت گرفت، نرخ بیکاری به حدود 10.5 درصد کاهش یافت؛ اما نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده 21.8 درصد است که باید کارگروه اشتغال استان‌ها و شهرستان‌ها در این زمینه تدابیری بیندیشند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نظارت قیمت‌ها و مدیریت و کنترل قیمت کالاهای اساسی و لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ادامه داد: ملاک ارزیابی استانداران توسعه صادرات غیرنفتی و جذب سرمایه‌گذاری است.

فروزان مهر با اشاره به اطلاق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط دولت گفت: رسیدگی و حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از ریزش نیروی انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر کشور در پایان با اشاره به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و کسر بودجه 3 هزار میلیارد تومانی که باید از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه پردآمدها آزاد می‌شد، خاطرنشان کرد: فکر می‌کردیم که دامنه تغییرات با حذف یارانه در دهک‌های بالا باقی می‌ماند اما مجبوریم تا حذف دهک‌های 5 تا 6 ادامه دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار