معاون آموزشی وزارت بهداشت‌:

بحثی که در خصوص مدارک ایرانیان در آمریکا مطرح شده بیشتر خبری است تا واقعی

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان گفت: طی چند روز گذشته در خصوص تایید مدارک ایرانیان در آمریکا بحث‌هایی مطرح شده که خیلی واقعی نیست و بیشتر جنبه خبری دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در نشست تجلیل از برگزیده شدگان آزمون دستیاری گفت: طی چند روز اخیر بحث هایی در کشور آمریکا در خصوص تایید مدارک تحصیلی ایرانیان در این کشور رخ داده است و طی این مباحث خزانه‌داری آمریکا عنوان کرده که نمی‌تواند مدارک ایرانیان را مورد تایید و بررسی قرار دهد. 

وی ادامه داد: امیدواریم این اتفاق و حوادث پیرامون آن به زودی حل شود ولی آنچه که مطرح است این موضوع است که حجم این مشکل بیشتر جنبه خبری دارد تا اینکه واقعی باشد. 

لاریجانی ادامه داد: در سال 2014 حدود 100 پرونده ایرانی از طرف SFMG مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که به کشور آمریکا مهاجرت داشته‌اند به درخواست خودشان تقاضای بررسی مدارک تحصیلی‌شان را داشته‌اند. 

وی ادامه داد: سالانه هزار تا هزار و 500 نفر برای ترجمه و تاییدیه و ترجمه مدارک تحصیلی‌شان که از فوق دیپلم تا دکتری می‌باشد به وزارت بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند. 

وی در پایان گفت: حجم بسیار کمی از پرونده‌ها برای تایید مدارک‌شان به SFMG مراجعه می‌کنند ولی با توجه به بحث‌هایی که چند روز اخیر پیش آ‌مده ما هم پیگیر این اخبار در وزارت بهداشت و درمان خواهیم بود و جای نگرانی برای دانش آموختگان در کشور برای تایید مدارک تحصیلی‌شان در آمریکا وجود ندارد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار