یک مجله آمریکایی:

فشارهای دولت امریکا منجر به استعفای بلاتر شد

مجله فوربز آمریکا در گزارشی اذعان کرد فشارهای دولت امریکا باعث شد تا رئیس فدراسیون جهانی فوتبال استعفا دهد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  در این گزارش آمده است یک اقدام تهاجمی از سوی حقوقدانان و مقامات رسمی دولت امریکا باعث شد تا سپ بلاتر تنها 4 روز پس از انتخاب مجددش به ریاست فیفا روز سه شنبه استعفا کند.

در این گزارش بخش هایی از اظهارات بلاتر در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه نیز آمده است، آنجا که رئیس مستعفی فیفا گفت:" من فیفا را بیش از هر چیز دیگری دوست دارم و تقدیر می کنم و من فقط می خواهم کاری را کنم که برای فیفا بهترین کار باشد.اگرچه اعضای فیفا به من ماموریت جدیدی داده اند اما به نظر می رسد این ماموریت مورد حمایت همه اعضای جهان فوتبال نیست."

بلاتر افزود:" انتخابات تمام شده است اما چالش های پیش روی فیفا به پایان نرسیده است."

فوربز در ادامه گزارش خود می نویسد بخصوص به نظر می رسد اعلام جرم گسترده دولت امریکا (علیه اعضای فیفا) بر شرکت های بزرگ حامی مالی فیفا فشار آورد و شرکتهایی مانند آدیداس،ویزا و کوکا کولا و مک دونالد ابراز نگرانی کردند.

این گزارش می افزاید  دادستانان امریکا برای این که بتوانند مقامات فیفا را تحت پیگرد قرار دهند  از قانون" اقدام سازمان های فاسد " استفاده کردند.

در حالی که برخی رفتارهای شرح داده شده در "اطلاعیه اعلام جرم " در امریکا اتفاق افتاده بود اما لورتا لینچ دادستان عمومی  امریکا قانون امریکا را تعمیم و وسعت داد  تا خارجیان را هم تحت تعقیب قرار دهد و به این ترتیب باعث استعفای  رئیس یک سازمان بین المللی مستقر در سوئیس شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، رشوه ، رئیس ، فدراسیون ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار