آیت الله مکارم شیرازی؛

علمای اسلام زمینه اتحاد مسلمان را فراهم کنند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه امروز باید مسلمانان دست اتحاد به یکدیگر بدهند، گفت: تحقق این امر توسط علمای اسلام امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، این مرجع تقلید در دیدار حسین کاوازویچ رییس العلمای بوسنی وهرزگوین افزود: دراین راستا سیاست مداران نمی توانند چنین کاری انجام دهند، آنان راه خود را می‌روند و ما نیز باید راه خود را برویم.

وی با تاکید بر اینکه دنیا تشنه پذیرش اسلام است، ابراز داشت: سال به سال تعداد مسلمانان بیشتر می‌شود و یکی از سیاستمداران آمریکا گفته بود منتظر روزی باشید که مردم آمریکا سحرگاه با صدای اذان بیدار شوند حال آن‌ها وقتی این طور شهادت می‌دهند معلوم است اسلام رو به جلو می‌باشد و اگر این اختلافات کنار گذاشته شود دین آینده دنیا، اسلام است.

وی اضافه کرد: مسلمانان در دنیای امروز قدرت بزرگی را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در مسائل جهانی و بین المللی تاثیرگذار باشند و به همین دلیل دشمن از قدرت اسلام ترسیده و سعی در تضعیف این قدرت را دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در حاشیه امن ایستاده است و مسلمانان در آتش جنگ می سوزند، ابراز داشت: دشمن بویژه از وجود تکفیری‌ها در این راستا بهره برداری می‌کند، آنان برخلاف آنچه ادعا می‌کنند که می‌خواهند تکفیری‌ها را از بین بروند در حال کمک به آنها می‌باشند. 

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان اگر به تکفیری‌ها کمک نکنند در مدت کوتاهی داعش و امثال ذلک از بین می‌روند.

وی پاشیدن تخم بدبینی در بین مسلمانان را در راستای سیاست به جان هم انداختن مسلمانان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی آنها دروغ زیاد می‌گویند و مطالبی درباره شیعیان به سنی‌ها و مطالبی درباره اهل تسنن به شیعیان می‌گویند که دروغ است.

وی افزود: هدف دشمنان ایجاد بدبینی و به دنبال آن به راه انداختن جنگ داخلی و ویران کردن کشورهای اسلامی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: علمای اسلام نسبت به این مساله وظیفه سنگینی دارند و باید دست اتحاد به یکدیگر دهند و تبلیغات سوء دشمنان را از میان خود دور کنند.

وی بر لزوم دیدار و ارتباط بین علمای اسلام تاکید کرد و افزود: علما باید مرتب با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند چرا که دور نشستن سبب بدبینی و نزدیک نشستن موجب خوش بینی می‌شود.

وی با بیان این که تکفیری‌ها فقط با جنگ از بین نمی روند و باید ریشه عقاید انحرافی آن ها را قطع کرد به تشکیل و فعالیت دبیرخانه دائمی کنگره ضد تکفیراشاره کرد و افزود:ما می خواهیم برنامه های خود را در این راستا ادامه بدهیم.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت مسلمانان بوسنی، گفت: از زمانی که جنگ در آنجا شروع شد ما با نام مسلمانان بوسنی آشناتر شدیم و دائما اخبار آن ها را پیگیری می کردیم و از پیروزی های آن ها خوشحال و از مشکلات آن ها ناراحت می شدیم.

وی با بیان اینکه پیروزی مسلمانان بوسنی برای ما مهم بود، ابراز داشت: امیدوارم برادران ما در بوسنی بدانند تنها نیستند و مسلمانان و به خصوص مسلمانان ایران پشتیبان آن ها هستند و با توکل بر خدا دشمن کاری نمی تواند با آن ها بکند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مساله مهم این است که از افراط گرها برحذر باشند، ابراز داشت: مردم بوسنی آن ها را نصیحت و ارشاد کنند تا از تندروی ها دست کشیده و وحدت مسلمین را در آنجا به خصوص که در دوطرف دشمنان وجود دارند حفظ کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ما نمی توانیم با قول های مراکز جهانی کفایت کنیم، اظهار داشت: مردم خودمان، باید خودمان را حفظ کنند اگر ما در ایران می خواستیم به مراکز جهانی اعتماد داشته باشیم وضع مان طور دیگری بود اما تکیه بر ظرفیت عظیم مردم و وحدت علما سبب شد در مقابل طوفان های عجیبی که متوجه ما است، ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.