حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی:

امام(ره) تا جایی که واقعا از حدود دین تخطی نمی‌شد به افراد آزادی و حق انتخاب می‌دادند

نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، پایبندی حضرت امام خمینی(ره) به شریعت را از ویژگی‌های ایشان خواند و گفت: در راستای این پایبندی امام(ره) تا جایی که واقعا از حدود دین تخطی نمی‌شد به افراد آزادی و حق انتخاب می‌دادند.

به گزارش حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شب گذشته(چهارشنبه) در برنامه "تمام ماه" شبکه دو سیما گفت: امام خمینی(ره) مانند صبح صادق بودند که هرچه به ایشان نزدیک‌تر می‌شدیم علاقه‌مندی و عشق به ایشان هم بیشتر می‌شد.

وی پایبندی حضرت امام خمینی(ره) به شریعت را از ویژگی‌های ایشان خواند و افزود: در راستای این پایبندی، امام(ره) تا جایی که واقعا از حدود دین تخطی نمی‌شد به افراد آزادی و حق انتخاب می‌دادند.

نوه امام راحل اضافه کرد: جامعه اسلامی می‌خواهد هم دین‌دار،‌ هم مستقل و هم آزاد باشد و نمی‌خواهد ارتجاعی را که ما در برخی کشورهای عربی می‌بینیم، شاهد باشد.

وی بازگشت به تفکر دینی، معنویت و دین‌داری را از پیام‌های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از سال 57 به بعد، حرکت‌ها در جامعه جهانی حرکت‌های دین‌مدارانه شد و شاهد بودیم وقتی ادبیات اصلاح شد، آن‌وقت فلسطینی که قبل از سال 57 پان‌عربیسم را دیده بود، پاره‌ای از جهان اسلام ‌شد.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی اظهارداشت: پیشرفت، استقلال،‌ آزادی و دین‌داری، تفکر امام(ره) است و این تفکر، دوای دردهای مزمنی بوده که جامعه اسلامی داشته است.

وی در ادامه این گفت‌وگو در برابر این پرسش که برای نهضت امام(س) چه آینده‌ای تصور می‌کنید، با تاکید بر اینکه این موضوع به خود ما بستگی دارد، پاسخ داد: باید ببینیم که ما چه رهروانی هستیم. خداوند وعده داده که حتماً کمک می‌کند، اما این به شرطی است که ما کمک کنیم.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: من کلاً آدم امیدواری هستم و در مجموع امید دارم و به قوه و فهم و ایمان جامعه هم باور دارم و معتقدم خون‌های پاکی که در طول این سال‌ها ریخته شده به نوعی ما را بیمه کرده است؛ البته به شرطی که خودمان آن را از بین نبریم.


انتهای پیام /
برچسب ها: امام ، اسلامی ، شریعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار