هشدار در خصوص علاقه شدید به این نوشیدنی

یکی از نوشیدنی‌های انرژی زا و پر خاصیت در سطح جهانی سبب اعتیاد شدید مردم دنیا به مصرف آن و ایجاد یک معضل جهانی پیچیده به خاطر عوارض ناشی از آن شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان هشدار می‌دهند نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه طی روز می‌تواند بشدت برای سلامت مادر باردار و جنین خطرناک باشد.

گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند کافئین و مصرف بیش از حد آن می‌تواند سبب تشدید علائمی چون استرس، اضطراب، بی‌خوابی، اختلالات ریتم قلب و نارسایی قلبی در مادر باردار و همچنین به دنیا آمدن نوزادانی با بیماری‌های مادرزادی و یا وزن کم شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان مصرف روزی 100 میلی گرم کافئین را در هنگام بارداری مجاز می‌دانند.

کارشناسان سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا در یک مطالعه جامع اعلام کرده‌اند مصرف بیش از حد قهوه و عوارض سلامتی ناشی از آن درحال تبدیل شدن به یک چالش جدی در این کشورها است.

کارشناسان همچنین هشدار جدی می‌دهند افراد در صورت تمایل به مصرف قهوه آن را به صورت خانگی تهیه کنند تا از درصد کافئین موجود در آن آگاهی و اطمینان داشته باشند و تا حد امکان از قهوه موجود در کافی شاپ‌ها استفاده نکنند.

محققان در نظر دارند یک معیار برای اندازه گیری میزان مجاز مصرف قهوه در طی روز برای افراد طرفدار این نوشیدنی در جهان تدوین کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار