کارشناس اقتصادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت برقرار انظباط مالی در شرکت‌ها/افزایش مالیات توجیح اقتصادی ندارد

کارشناس اقتصادی گفت:بهتر است دولت به جای افزایش مالیات انظباط مالی در شرکت‌ها را برقرار کند.

محمد حسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاثیر افزایش مالیات در بودجه 94 اظهار داشت:تصمیم دولت برای تامین کسری بودجه از طریق درآمدهای مالیاتی می تواند قابل جبران باشد.

وی ا دامه داد: به دلیل اینکه فروش نفت تا حدودی و با در نظر گرفتن اندکی خطا قابل پیش بینی و میزان تولیدات نفتی و محصولات صادر شده هم مشخص است دولا تصمیم گرفته است درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کند.

فاتحی گفت: باید به منابع درآمدی سایر دستگاه های کشور همچون شرکت های دولتی نیز توجه شود.بودجه شرکت های دولتی حدود دو سوم بودجه کل کشور را تشکیل می‌دهند که به علت وجود بی انظباطی هایی در این نوع شرکت ها، بودجه کشور دچار اختلال و کسری می‌شود. 

فاتحی در ادامه افزود: بهتر بود دولت به جای افزایش و فشار بر مالیات که فشار انقباضی اقتصاد را به دنبال دارد، سعی در برقراری انظباط مالی در شرکت‌ها و کاهش مخارج و هزینه های غیر ضروری داشت.

کارشناس اقتصادی اظهار داشت: افزایش پایه های مالیاتی در بودجه 94 کاملا غیر منطقی است، به دلیل اینکه در هیچ کشوری دولت‌ها بیش از آنچه که می‌گیرند پرداخت نمی کنند. 

وی در پایان افزود: با توجه به هدف رونق و افزایش اشتغال و تولید، افزایش مالیات و سیاست انقباضی هیچ توجیه اقتصادی ندارد هرچند که ادعای دولت مبنی بر ایجاد پایه های مالیاتی و منابع مالیاتی جدیدی است. 

 انتهای پیام/
برچسب ها: مالیات ، مالی ، انضباط ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار