خجسته در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

تعیین تکلیف «طرح استانی شدن انتخابات مجلس» تا دو روز آینده

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تعیین تکلیف طرح استانی شدن انتخابات مجلس تا دو روز آینده در مجلس خبر داد.

"امیر خجسته" نماینده مردم همدان و فامنین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران پیرو حذف بند استانی شدن انتخابات مجلس از سیاست‌های کلی انتخابات، در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح استانی شدن انتخابات در مجلس به دلیل این که با قید دو فوریت مورد بررسی قرار گرفته و بسیاری از نمایندگان پای کار این طرح بوده‌اند، همچنان در دستور کار مجلس خواهد بود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: سعی می‌کنیم تا یکی دو روز آینده درباره طرح استانی شدن انتخابات در مجلس تعیین تکلیف کنیم.

خجسته در ادامه با بیان این که در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس باید هماهنگی بین مجلس و شورای نگهبان صورت پذیرد، تصریح کرد: در صورت رد طرح استانی شدن انتخابات در شورای نگهبان این طرح به مجمع ارسال خواهد شد که آنجا هم استدلال‌ها در رابطه با این طرح متفاوت و باید شنیده شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به این که 180 نماینده موضوع طرح استانی شدن انتخابات را در اولویت خود قرار داده‌اند، در پایان خاطرنشان کرد: طرح مذکور در حال حاضر مورد موافقت دولت بوده که این موضوع می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز خود از خارج شدن بند پیشنهادی استانی شدن انتخابات از سیاست های کلی انتخابات خبر داد

رضایی در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز، موافقان و مخالفان در مورد این طرح صحبت کردند، تصریح کرد: عده‌ای معتقدند که این طرح باعث ورود افراد نخبه به مجلس می‌شود اما مخالفین معتقدند این طرح به مطالعات عمیق‌تری نیازمند است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مجموع پس از رأی‌گیری، این طرح حذف و قرار بر آن شد که فعلا در سیاست‌های کلی مطرح نشود لذا به عنوان بند پیشنهادی از سیاست‌های کلی انتخابات خارج شد و مدافعان نتوانستند اعضا را برای آنکه این طرح از بندهای سیاست‌های کلی باشد، قانع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار