بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیچ نامزد انتخاباتی در آمریکا نمی‌تواند توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران را لغو کند

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: دولت‌های چین، فرانسه، آمریکا و... همگی به توافق متعهد خواهند بود چرا که اگر قرار باشد هر کدام از این کشورها دولت‌شان عوض شود و بنا ببر رویکرد دولت جدید توافقات بین‌المللی را برهم زنند، نظام بین‌الملل از هم خواهد پاشید که در این صورت هیچ توافقی ارزش نخواهد داشت.

"حسن بهشتی‌پور" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مطرح شدن این شعار انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر این که توافق با ایران را در دولت خود لغو خواهیم کرد، اظهار داشت: مطرح شدن این موضوع از سوی نامزدها هیچ مبنایی ندارد چرا که دولت‌ها به توافقات بین‌المللی متعهد هستند.

وی ادامه داد: دولت‌های چین، فرانسه، آمریکا و... همگی به توافق متعهد خواهند بود چرا که اگر قرار باشد هر کدام از این کشورها دولت‌شان عوض شود و بنا ببر رویکرد دولت جدید توافقات بین‌المللی را برهم زنند، نظام بین‌الملل از هم خواهد پاشید که در این صورت هیچ توافقی ارزش نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: درست است که در نظام بین‌الملل ظلم و بی‌عدالتی وجود دارد اما بر همین نظام یک سیستم حاکم است به طور مثال سازمان ملل بر اساس عدالت بین‌المللی برپا نشده است اما بر آن سیستمی حاکم است که می‌توان از سازوکارهای آن در جهت منافع ملی کشورها استفاده کرد.

بهشتی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: به طور مثال اوباما تعهدات بین‌المللی که دولت بوش بر عهده گرفته بود را لغو نکرد بنابراین در مناسبات جهانی و توافقات بین‌المللی نیز تعهد دولت‌ها رکن مهمی است و سابقه ندارد که با روی کار آمدن دولت جدید تعهد بین‌المللی نقض شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار