در نشست خبری پلیس مطرح شد؛

واکنش سخنگوی ناجا به تخلفات بنیاد تعاون نیروی انتظامی/ سربازان نباید کارهای خدماتی انجام دهند/ فروش نفت بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بود

سخنگوی ناجا گفت: انحرافاتی در شرکت‌‌های زیر مجموعه بنیاد تعاون ناجا صورت گرفته بود که توسط سیستم‌های نظارتی به فرمانده وقت ناجا گزارش شد و وی (سردار احمدی مقدم) نیز در این رابطه پرونده‌ای تشکیل داد.

واکنش سخنگوی ناجا به تخلفات بنیاد تعاون نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در نشست خبری که امروز در ستاد ناجا برگزار شد،‌با اشاره به عملکرد ستاد بزرگداشت امام راحل(ره)، گفت: امسال مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) توسط قرارگاه حضرت روح الله از 13 خرداد ماه در فرماندهی تهران بزرگ آغاز شد و تا 15 خرداد بدون مشکلی پایان یافت.

این مقام مسئول انتظامی افزود: بیش از 30 هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این مراسم مشارکت داشتند و 20 هزار وسیله نقلیه در این مراسم ساماندهی شد ضمن اینکه امسال شاهد کاهش 15 درصدی آمار سرقت نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی به تشکیل قرارگاه‌های امنیتی ساحلی اشاره و تصریح کرد: در بیش از 110 نقطه از استان‌های ساحلی کشور همچون گلستان، مازندران و گیلان قرارگاه‌های امنیتی برقرار و تلاش شده سرویس‌دهی مناسب برای کنترل هیجانات جوانان در دستور کار قرار گیرد.

منتظرالمهدی تاکید کرد: اهتمام جدی برای اقدامات اجتماعی، معنوی، و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و ایجاد فضای معنوی و صمیمی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال 93 شاهد کاهش 50 درصدی غرق‌شدگان نسبت به سالهای گذشته بودیم گفت: براساس گزارش‌ها بیش از 2 هزار و 500 تن توسط دریابانان نیروی انتظامی از غرق شدن نجات یافتند.

وی با بیان اینکه با معضلات اجتماعی حتما برخورد خواهیم کرد گفت: تلاش ما این است که با استفاده از روش‌های اقناعی،‌ تشویقی و تغییر اذهان برخوردهای فرهنگی و اجتماعی داشته‌ باشیم اما برای کسانی که اصرار به هنجار شکنی دارند برخورد سلبی خواهیم داشت.

وی در مورد طرح امنیت اخلاقی گفت: امنیت اخلاقی کما فی سابق کار خود را انجام می‌دهد.

سردار منتظرالمهدی در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری معتادان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری معتادان طرح سالم‌سازی محیط زیست نیست، بلکه باید امکاناتی در این زمینه فراهم شود و کمپ‌هایی را که نیاز است ایجاد شود و ما بیش از 5 یا 6 کمپ 10 هزار نفری را نیاز داریم.

منتظرالمهدی در خصوص تخلفات بنیاد تعاون ناجا گفت: در سال 93 انحرافاتی در شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد تعاون ناجا صورت گرفت که سیستم‌های نظارتی به فرمانده وقت ناجا گزارشات لازم را دادند.

وی در ادامه ضمن اشاره به دستگیری تعدادی از متهمان، افزود: پس از محرز شدن انحرافات فرمانده وقت ناجا شخصا پرونده‌ای تشکیل و به دستگاه قضا تحویل داد که این پرونده همچنان مفتوح است.
 
سخنگوی نیروی ناجا یادآور شد، در طرح تشکیل قرارگاه امنیتی سواحل از پرسنل موسسات انتظام و پلیس‌های افتخاری استفاده می‌کنیم و نقش پلیس پشتیبانی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ابلاغ مجوز ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: تاکنون ابلاغی در این خصوص نداشته‌ایم ضمن اینکه مرجع اصلی وزارت کشور است و کلیات تصمیم‌گیری در این خصوص توسط وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور و نیروی انتظامی که هسته‌های اصلی تصمیم‌گیری هستند، صورت می‌گیرد.

منتظرالمهدی به اولویت‌های ناجا اشاره و یادآور شد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری، اولویت‌های ناجا به دو حوزه درون سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم می‌شود که در حوزه دورن سازمانی معیشت پرسنل در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس قرارگاه متمرکز صیانت تشکیل شده است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: حوزه برون سازمانی نیز یکی از مولفه‌های ناجا است که هدف آن ایجاد آرامش روحی و روانی برای مردم است و قرارگاهی به همین منظور به ریاست شخص فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شده است و به صورت هفتگی از این قرارگاه گزارش‌گیری می‌شود.

وی در خصوص وضعیت امنیتی مرزها گفت: مردم نگران مرزها نباشند چرا که مرزبانان ما در مرزها آمادگی کامل دارند و با توجه به اینکه راهبرد اصلی پیش‌بینی حداکثری برای احتمالات حداقلی است هیچگونه تهدیدی متوجه مرزها نیست.

منتظرالمهدی همچنین از پلیس کودک و نوجوان سخن گفت و یادآور شد: هنوز هیچ ابلاغی نداشته ایم اما با توجه به اینکه زیرساخت‌ها فراهم است آمادگی تشکیل آن را داریم. ضمن اینکه یکی از مولفه‌های اصلی در این زمینه آموزش و پرورش است. 

وی در خصوص فعالیت سینماها در ماه رمضان گفت: سینماها در ماه مبارک رمضان از افطار تا سحر به جز ایام قدر می توانند فعالیت خود را انجام دهند.

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات نیروی انتظامی در درگیری و اختلافات قومیتی گفت: جلسات متمادی با سران قوم‌ها از جمله در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم و جمع آوری سلاح‌ها در دستور کار است.

منتظر المهدی  همچنین در خصوص وجود حشیش در دبیرستان‌ها گفت: آماری در این خصوص ندارم و پلیس‌‌های تخصصی در این رابطه صحبت‌ خواهند کرد.

وی به برگزاری انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی با رصد کامل فضای واقعی پیش‌بینی های لازم را کرده است تا مشکل خاصی بوجود نیاید ضمن اینکه در فضای سایبر نیز آمادگی و رصد کامل این فضا در دستور کار است و با هرگونه اتفاقات مجرمانه برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ابزار اصلی پلیس برای نشان دادن عملکرد رسانه‌ها هستند گفت: بحث امنیت یک تیغه دو لبه است و نیاز به اشاعه خیلی چیزها در سطح جامعه نیست اما گاهی لازم است موضوعات به سطح جامعه وارد شود و مردم آمادگی لازم را داشته باشند البته رسانه‌ها باید با اتکا به این نقطه مواردی که لازم است را بازگو کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی  ساماندهی کارتن‌خواب‌ها را وظیفه شهرداری دانست و یادآور شد : ما در این زمینه کمک خواهیم کرد و نظم و پیش‌بینی را در این خصوص انجام خواهیم داد.

منتظر المهدی گفت: دور دور کردن ماشین‌ها از نظر روانشناسی یک ابتهاج است و افرادی که امرتکب آن می‌شوند تلاش می‌کنند به نوعی در سطح جامعه جلوه‌گری نمایند که این کار باعث ایجاد یک فاصله طبقاتی می‌شود البته برخورد ناجا منجر به ایجاد بازخوردهای مثبت و تشکر مردم و همچنین سیستم‌های امدادرسان شد.

وی تاکید کرد: در طرح برخورد با دور دور ماشین‌ها صرفا تخلفات مد نظر بود و با همه ماشین ها چه پورشه و چه پراید برخورد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر طرد متخلفین از ناجا گفت: ما بدنبال پالایش درون سازمانی هستیم و در سیستم صیانتی که آماده کرده‌ایم و با فردی که  از مدار اخلاق خارج شود برخورد می کنیم.
وی در واکنش به سوالی در خصوص فروش نفت توسط ناجا گفت: در جلسه‌ای که در سال 92 با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه داری و رئیس بانک مرکزی برگزار شد بحث فروش نفت توسط نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفت.

منتظرالمهدی در ادامه افزود: در آن جلسه پذیرفته شد که ناجا نفت را که بابت  کسری بودجه فروخته و هزینه آن صرف کسری حقوق و بودجه ناجا شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: مشکل اصلی در این خصوص این بود که پروتکل و اقدامات قانونی این کار در دولت قبل مخدوش شده بود.

وی با بیان اینکه 180 میلیون دلار با ارز دولتی مبلغ فروش نفت بوده است گفت: با روش دخلی و خرجی که یک شیوه حسابداری است به راحتی می توان این مبلغ را که در نیروی انتظامی جزء دیون و کسری بودجه است کارسازی کرد و در توافق آن برای خزانه دولت حواله کشیده شود . 

وی درباره فعالیت رمال‌ها و فالگیرها در فضای سایبری خاطرنشان کرد: این اتفاق متاسفانه در حال افزایش است. پلیس فتا این فضا را رصد کرده و با آنچه برایش مسجل شود برخورد می‌کند، البته خیلی از آنها غیرقابل پیشگیری است.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در مورد انجام کارهای خدماتی توسط سربازان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه کارهای خدماتی را نباید سربازان انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
اقا الان دوساله من سهام یاس هنگام و فروختم ولی هروقت زنگ میزنم میگن داره کاراش انجام میشه بس کی میخوان پول خودمونو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۳ دی ۱۳۹۴
در بنیاد تعاون ناجا طی فروش سهام پروژه یاس هنگام در سال 91 و 92 به پرسنل بعد از سه سال بدون پرداخت یک ريال سود حتی اصل پول خودمونم نمیده کی باید جواب گو باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
شماجناب ظاهرا ازهمه جا بیخبری یا شماسربازی نرفتی! یک سر به پادگانهای نظامی مخصوصاارتش بزنید وببنیدچه بیگاریهای شخصی ازسربازان میکشنداین مافوقان ازاساس کشی منزل بگیرتاعوض کردن کهنه بچه وبیگاری وبنایی وهزارویک چیز دیگر.انگارخدااین سربازهاروافریده تانوکرشخصی کادری ها باشند!!!
آخرین اخبار