حکم اعدام پدرزن هفت‌تیر کش نقض شد/ متهم: برای نجات خانواده‌ام تیراندازی کردم

قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام پدرزنی که در درگیری با خانواده دامادش، دست به جنایت زده بود، را تایید نکردند.

حکم اعدام پدرزن هفت‌تیر کش نقض شد/ متهم: برای نجات خانواده‌ام تیراندازی کردمبه گزارش خبرنگار حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، 29 اسفند سال 91 ماموران کلانتری 12 شهرستان بهارستان در جریان وقوع یک درگیری در یک خانه قرار گرفتند.

آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران مشخص شد که مرد جوانی با شلیک دو گلوله به بدنش جان خود را از دست داده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول از سوی پدرزنش به قتل رسیده است و متهم نیز پس از این جنایت پا به فرار گذاشته است. 

بنابراین تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا اینكه متهم 25 روز پس از جنایت شناسایی و دستگیر شد. وی در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود گفت: چند وقتی می شد كه دخترم از خانه شوهرش قهر كرده و به خانه من آمده بود. شب حادثه ناگهان صدای فریاد شنیدیم و در یك لحظه همه جا تاریك شد. 

دامادم به همراه برادرهایش درحالیكه مست بودند به خانه ما آمدند و عربده كشی كردند. آنها با چاقو و قمه داد و فریاد به راه انداختند و كنتور برق را هم قطع كردند. درحالیكه جان خودم و خانواده ام را در خطر می دیدم اسلحه ام را آوردم و برای اینكه آنها را بترسانم چند تیر هوایی شلیك كردم. درحالیكه هول شده بودم و در تاریكی هیچ جا را نمی دیدم چند تیر دیگر شلیك كردم كه بعد متوجه شدم این تیر به دامادم اصابت كرده است. برای همین از ترسم فرار كردم. 

با اعتراف این مرد قرار مجرمیت وی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در این شعبه محاكمه شد و منكر قصد عمدی در خصوص قتل شد. با این وجود متهم در این شعبه به قصاص محكوم شد و پرونده با اعتراض وی به دیوان عالی كشور فرستاده شد. هیات قضایی شعبه 24 دیوان عالی كشور این حكم را نقض كردند و خواستار تحقیق بیشتر در خصوص عمدی بودن یا نبودن این جنایت شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Italy
هانی
۰۸:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
طرف مست کرده و با برادرهایش با چاقو و قمه به خانه مردم هجوم آورده و ایشان برای حفظ امنیت خود و خانواده اش دفاع کرده باید می گذاشت همیشان را کشتار می کردند آنوقت طرف مقابل مجرم می شد . و حال که دفاع کرده باید قصاص شود آخر این چه قانون من درآوردی است ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
یعنی چه که او را محکوم کرده اند ؟ او از خانواده اش جلوی مشتی از اراذل مست دفاع کرده . از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تقاضا می کنیم لطفا در مورد دفاع از خود قوانین بهتر و اسلامی بگذارید تا شرایط و قوانین این همه به نفع متجاوز نباشد و مردم در شرایط حساس بتوانند از خود وخانواده شان دفاع کنند . مطمئن باشید قوانین بر گرفته از قوانین اروپایی به درد جامعه ما نمی خورد.
آخرین اخبار