برگزاری کارگاه آموزشی اسفیر در هلال احمر

کارگاه آموزشی پروژه اسفیر با حضور 25 تن از شرکت کنندگان از اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور با همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر و سازمان امور پناهندگی نروژی در ایران به مدت 3 روز برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کارگاه آموزشی آشنایی با کتاب اسفیر (منشور بشردوستانه و حداقل استانداردها در پاسخگویی های بشردوستانه) به مدت ۳ روز در سالن اجتماعات معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور شرکت کنندگانی از اداره کل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور برگزار شد.

لیلی خالقی، مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین الملل معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آشنایی شرکت کنندگان با حداقل استانداردها در زمان وقوع بحران است که توسط اساتید و مربیان مجرب تدریس می شود.

وی با تاکید بر اینکه آخرین نسخه این کتاب که در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شده به فارسی ترجمه و در تیراژ بالا به چاپ رسیده است، تصریح کرد: بررسی مفاهیم اسفیر، تشریح منشور بشر دوستانه، بررسی اصول حمایت، استانداردهای کانونی و بحث و بررسی بخش های تخصصی کتابچه اسفیر از جمله مباحثی است که برای اعضای شرکت کننده در این کارگاه آموزشی مطرح شد.

مدیرکل تشریفات و ارتباطات بین الملل معاونت امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی گواهی شرکت در دوره های ضمن خدمت اعطاء می شود.

یادآور می شود کارگاه آموزشی مشابهی برای شرکت کنندگان جمعیت هلال احمر در آبان ماه سال ۹۳ برگزار شد و کارگاه دوم نیز برای شرکت کنندگانی از این جمعیت، هفته آینده برگزار می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.