اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید" در حال بروز رسانی"

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

 برگزاری مسابقه شمسه ویژه کودکان کار

شهرام پاشایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: با آغاز چهارمین مجموعه جشنواره شمسه و استقرار دبیرخانه آئینی آن در منطقه یک و روز جهانی مبارزه با کار کودک، این منطقه  در نظر دارد از علاقه مندان به شرکت در بحث های قرآن، دعا و نیایش  و نهج البلاغه در حوزه کارگران فصلی و ساختمانی، کارگران پیمانکاران خدمات شهری نواحی، کودکان و خیابان، جهت مسابقات شمسه در ماه مبارک رمضان ثبت نامه به عمل آورد.

وی  گفت: جهت کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره، به آدرس اینترنتی www.sham3-aeini.ir مراجعه کنند ضمنا معرفی این افراد تا پایان خرداد ماه است.

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
حفظ حیات درختان در کنار ساخت و ساز

مرتضی علم الهدی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه2 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بازدید درختان و کنترل نحوه نگهداری آنها در طی اجرای عملیات ساختمانی توسط ناظران فضای سبز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا به مالکان در صورت وارد شدن خسارت جزئی به درختان تذکر شفاهی داده می‌شود ،گفت: پس از پایان ساخت و ساز با بازدید دوباره و خسارت احتمالی وارده به درختان پرونده در کمیسیون ماده 7 بررسی و سپس رای مورد نظر صادر می‌شود.

علم الهدی در پایان تصریح کرد: در صورت قطع غیر مجاز درختان، شهروندان جریمه و ملزم به کاشت درخت می‌شود و در صورت قطع عمدی درختان به تعداد زیاد پرونده به بخش حقوقی شهرداری منطقه ارجاع داده می‌شود.

 نصب 40 عدد ساعت دیجیتال در منطقه7

هادی کاشانی، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه7 در گفت‌و‌گو باخبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: تا ماه آینده 40 عدد ساعت دیجیتال پایه بلند در خیابان های اصلی و میادین سطح منطقه نصب می‌شود.

کاشانی افزود: هدف از اجرای این پروژه، زیباسازی و تامین روشنایی شهروندان است.

وی با بیان اینکه این ساعت ها دمای هوا و میزان شاخص آلودگی را نمایش می‌دهند گفت: تاکنون پایه چراغ‌های خیابان شریعتی جمع آوری شده و پایه چراغ های تزیینی 4متری نصب می‌شوند.

کاشانی همچنین با اشاره به تکمیل نورپردازی دو پل چوبی و روشندلان افزود: این فعالیت با هدف افزایش پویایی چشم اندازهای بصری، دید رانندگان در هنگام شب و ارتقای سلامت و رفاه شهروندان انجام می‌شود.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
راه اندازی کاروان دوستداران کودک در منطقه 12

 
حسن غلامی مدیر اداره پیگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی شهرداری منطقه 12 در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: 12 ژوئن روز جهانی مبارزه با کار کودک نام گذاری شده است از این رو امسال سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های شهرداری منطقه با همکاری شبکه یاری کودکان که متشکل از 25 انجمن عضو فعال در حوزه کودک هستند، 5 روز را به اجرای برنامه‌های متنوع برای گرامیداشت این روز برنامه‌ریزی کرده است.

وی گفت: کاروان دوست‌داران کودک 23 خرداد ماه با هدف حمایت از کودکان کار از میدان آزادی حرکت و در سه راه تهران‌پارس ، خیابان آزادی ، انقلاب و دماوند توقف خواهد داشت.

غلامی تصریح کرد: یکشنبه 24 خرداد ماه نشست تخصصی با عنوان بررسی موانع حذف کار کودک و راه‌کارهای مقابله به آن در قالب دو پنل اجتماعی و حقوقی در مجموعه فرهنگی ایوان شمس واقع در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 12 برگزار می‌شود.

وی گفت: آشنایی مردم با پدیده کودک کار، حذف کار کودک، هم افزایی توان انجمن ها در حوزه کودک و حمایت از کودکان کار و خانواده‌هایشان از جمله اهداف اجرای برنامه های فوق در هفته مبارزه با کودکان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار