عمادی در گفتگو باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

واگذاری میادین نفتی به دانشگاه‌ها / توسعه میادین مشترک اولویت نخست وزارت نفت

رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز با اشاره به اینکه میادین مشترک نفت و گاز شاه کلید توسعه اقتصاد کشور است، گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر دو مورد از میدان‌های نفتی به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

محمدعلی عمادی رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت ار مخازن نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص موضوع برداشت از مخازن نفت و گاز گفت: قوانین ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز از طرف مجلس شورای اسلامی مصوب و اجرا می‌شود که باید در این زمینه الزاماتی را در نظر گرفت. 

وی تصریح کرد: شرایط تحریم محدودیت منابع و بحث‌هایی از این قبیل باعث شد ما ناچارا شیوه‌های جدید را پیش ببریم.
  
عمادی افزود: برداشت از میادین نفت و گاز مهمترین موضوعات کلیدی در صنعت نفت است که در این خصوص موضوع واگذاری میادین نفتی به دانشگاه‌ها و مجوعه پژوهشکده ازدیاد بردشت صورت گرفت.
  
رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت ار مخازن نفت و گاز ادامه داد: در حال حاضر در دو مورد از میدان‌های نفتی میادین مشترک نفت و گاز، پارس جنوبی، روش‌های افزایش پروژه RFC تعریف کردیم به طوری که هفت تا از آنها را اجرا کرده و تحویل داده‌ایم. 

عمادی گفت: میدان مشترک دیگر «بی‌بی‌ حکیمه» است که گروه بنگستانی و نفت سنگین مهمترین میادین کشور هستند که چالش‌های زیادی دارند؛ به همین منظور تیم و ترکیب جدید برای برداشتن چالش‌های آن شکل گرفته که این تیم از ترکیب صنعت و دانشگاه و اساتید خارجی  در شرف اجرا است. 

وی ادامه داد: این پژوهشکده پروژه‌های دیگری در دست اجرا دارد به طوری که تزریق مواد شیمیایی برای فلات قاره به اتمام رسیده است و در حال حاضر روی پایلوت آن کار می‌کنیم.  همچنین تزریق CUTO روی میادین نفت خیز نیز در حال انجام است که به دلیل مسائل اقتصادی و هزینه‌های مالی بسیار روند توسعه پروژه کند شده است. 

رئیس پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز افزود: هم اکنون نیروی انسانی بر روی پروژه پارس جنوبی که جزو میادین مشترک است، متمرکز شده است. 

عمادی درخصوص وضع میادین مشترک اظهار داشت: موضوع میادین مشترک نفت و گاز مربوط به زمان‌های یک سال و دوسال نیست چرا که میادین مشترک برای خود مسائل بسیار مهمی را دارد و با توجه به اینکه در شرایط تحریم دولت سعی کرده علی رغم محدودیت‌ها و کمبودها توسعه پارس جنوبی را در الویت نخست خود قرار دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار