آیت‌الله یزدی؛

خواسته های نابه‌ جای 1+5 باعث بی‌اعتمادی ملت ایران شده است

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: خواسته های نا به‌ جای 1+5 باعث بی‌اعتمادی ملت ایران شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ آیت‌الله یزدی‌ امروز در اجلاسیه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با حضور رؤسای کمیسیون‌های این مجلس در دبیرخانه خبرگان رهبری ضمن بیان برکات ماه شعبان و فضیلت های ماه مبارک رمضان که در پیش است گفت: خواسته های نا به‌ جا از طرف گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای بی اعتمادی ملت ایران را نسبت به این گروه مقابل بیشتر کرده است. 

وی در ادامه اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ایران مورد تایید و اعتماد رهبری، نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم هستند اما گروه 1+5 در اوایل کار گفتند بعضی از توافقات را قبول داریم ولی الان در عمل که به مرحله نگارش توافقنامه  رسیده است چنین رفتاری از خودشان نشان می دهند. 

آیت الله یزدی ابراز کرد: غربی ها درخواست کردند از مراکز نظامی بازرسی شود اما برای ما، چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان خطوط اصلی در مذاکرات تعیین کرده‌اند اهمیت دارد. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری باید در مذاکرات هسته ای رعایت شود تصریح کرد: کل دنیا مطلع شود که فعالیت‌های ایران برای محقق شدن و توسعه دانش هسته‌ای متوقف نمی‌شود و دستاوردهای هسته‌ای هم تعطیل نمی شوند. 

آیت‌الله یزدی در ادامه سخنان خود اشاره ای به بانکداری در نظام اسلامی داشتند و عنوان کردند: بحث هایی درباره کنترل و نظارت نقدینگی مطرح می‌شود اما باید توجه داشته باشیم پول مثل کالا نیست که بشود بر اساس عرضه و تقاضا به کنترل آن بپردازیم بلکه نوعی واسطه برای تسهیل در مبادلات است. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید تا حد امکان از تشریفات بیهوده و تجمل گرایی پرهیز شود زیرا این کارها با اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و فعالیت های نا به جای جریان‌های تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخت و مطرح کرد: مرتکب شدن جنایات وحشیانه و ظالمانه از طرف نیروهای داعش و دیگر گروه‌های سلفی و تکفیری مشخص کرد که این گروهها هیچ ارتباطی با اسلام ناب محمدی ندارند و هدف اصلیشان، به وجود آوردن اختلاف بین مسلمانان در کشورهای اسلامی است تا از باب امنیت اسرائیلی ها تامین شود. 

آیت‌الله یزدی گفت: حمله آل سعود به مردم بی دفاع و مظلوم یمن با هیچ دلیل و منطقی پذیرفتنی نیست و این تجاوز آشکار تنها با چراغ سبز آمریکا برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان جهان صورت گرفته است. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری‌در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: افرادی که ادعا دارند علیه داعش مبارزه می کنند نه تنها کاری در این خصوص انجام نداده‌اند بلکه همراهیشان با گروه داعش کمک به این گروه تروریستی از طرف آنها ثابت شده است.
 
انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.