هواپیمای اکتشافی که قادر به دیدن اشیاء حتی در زیر زمین است

سیستم رادار هواپیمای جدید اکتشافی روسیه موسوم به هواپیمای تو - 214 (TU-214R) می تواند در شرایط هوایی مختلف از ارتفاعات، اشیا مخفی و استتار شده زیر برف، ریشه درختان و حتی زیر زمین را ببیند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگارانو به نقل از خبرگزاری تاس روسیه،  رادار چند فرکانس که توسط کنسرن «وگا» متعلق به شرکت ابزارسازی متحد طراحی و ساخته شده است، امکان دریافت اطلاعات با حداکثر سرعت و با کیفیت تصویر دقیق تر را می دهد اطلاعات ورودی به هواپیما، تصاویر دقیق راداری از اشیاء پنهان شده توسط مه، دود، برف، خاک، و گیاهانرا در اختیار قرار می‌دهد. 

 در شرایط خاک شنی خشک این سیستم می‌توان تصاویر اشیایی که در عمق چند ده متری زمین قرار گرفته‌اند را عملا بدون در نظر گرفتن ارتفاعی که هواپیما درحال پرواز است، دریافت کند. 

 در حال حاضر این هواپیما که در کارخانه‌ هواپیما سازی کازان ساخته شده است. آزمایشات طراحی وپرواز را ادامه می‌دهد و برای آزمایشات دولتی که برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است، آماده می‌شود. 

بر اساس اطلاعات منابع آزاد خبری، تو 214 هواپیمای اکتشافی اپتیک الترونیک است که در اواخر سال 2000 بر اساس هواپیمای مسافربری تو 214 جایگزین هواپیمای ایل -20 طراحی شده است. 


قرار بود این هواپیمای جدید در سال 2013 در تسلیحات روسیه وارد شود اما این برنامه عملی نشد.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار