معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان خبر داد:

اولویت‌ اعتبار بخشی درمانی بر آموزشی در بیمارستانهای علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیمارستانهایی مورد اعتبار بخشی آموزشی قرار می‌گیرند که اعتبار بخشی درمانی خوبی کسب کنند.

محمد باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص اعتبار بخشی به بیمارستانها اظهار داشت: بحث اعتبار بخشی بیمارستانهای آموزشی مسئله بسیار مهم و اساسی در حوزه آ‌موزش پزشکی در کشور است. برخی بیمارستانها در گروه‌های پزشکی عمومی، متخصص بالینی و فلوشیپ‌های مختلف تربیت نیرو می‌کند و از طرفی برخی حوزه‌های پزشکی مانند پرستاری و پیرا پزشکی هم از نظر آموزشی اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: اقدام جدیدی که معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان در دست اجرا دارد این است که بیمارستانهای آموزشی را به عنوان یک موسسه آموزشی مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.

لاریجانی گفت: هرچند این بررسی‌ها در سنوات قبل هم انجام می‌گرفت، اما کاری که بطور خاص صورت می‌گیرد این است که بیمارستان به عنوان موسسه آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر این اساس در حوزه اعتبار بخشی، بسته اعتبار بخشی درمانی در کف قرار دارد و اعتبار بخشی آموزشی روی آن قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیمارستان‌هایی مورد اعتبار بخشی آموزشی قرار می‌گیرند که اعتبار بخشی درمانی خوبی داشته باشند که بر این اساس برای اینکه بیمارستان‌ها بتوانند وضعیت و جایگاه خود را مورد ارزیابی قرار دهند، از آنها خواسته شده خود را مورد ارزیابی قرار دهند و این مهلت تا شهریور ماه به آنان داده شده است.

لاریجانی گفت: پس از این مهلت اعتبار بخشی به بیمارستان‌های علوم پزشکی، خارج از این قاعده و با بررسی‌هایی که معاونت آموزشی از عملکرد درمانی و پس از آن آموزش بیمارستانها انجام می‌دهد، اعطا خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در پایان گفت: طبق بررسی‌هایی که از برنامه بیمارستانهای آموزشی طی سالهای گذشته انجام گرفته، در بخش فرآیندهای آموزشی برنامه‌های جدیدی مثل برپایی جلسات پژوهشی و تحقیقاتی و پانل‌های آموزشی و ... را در دستور کار داریم که به زودی اعلام خواهد شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار