زنجان؛

تجلیل از هنرمندان صنایع دستی

هنرمندان و فعالان صنایع دستی استان زنجان با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  یحیی رحمتی در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: ایران جزو سه کشور برتر بعد از هند و چین  در تنوع صنایع دستی است و چاقو و مس زنجان به عنوان برند برتر در کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: چاقوی زنجان سیب محبت را می‌برد و قلم تراش با قلم  خود نامه عشق زندگی را می‌نویسد و هنرمندان صنایع دستی کار خود را خلاقانه و با عشق و احساس انجام می‌دهند.
مدیرکل سازمان مبراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: دهم ژوئن مصادف با 22 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی همه ساله برنامه‌هایی در ایران اجرا می‌شود و از هنرمندان این عرصه قدر‌دانی و تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با روز جهانی صنایع دستی در کشور نمایشگاه‌های صنایع دستی در راستای تقویت و معرفی صنایع دستی برپا می‌شود.

رحمتی با اشاره به طرح پروژه سبزه میدان، ابراز کرد: طرح پروژه سبزه میدان جزو معدود طرح‌های شهرداری‌های کشور است که خاصیت میراثی و تاریخی آن برجسته‌ترین ویژگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بنای ذوالفقاری و ساختمان دارایی که در نزدیکی سبزه میدان است، اظهار داشت: حیاط و محوطه ساختمان دارایی  از بین رفته و با تهمیداتی که انجام شده نوسازی بنای ذوالفقاری به عنوان باغ عمارت احیاء می‌شود و استفاده از المان‌های فرهنگی و هنری در این طرح قابل توجه است.

در این مراسم از هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی تقدیر به عمل آمد و از طرح‌های ارائه شده در پروژه سبزه میدان رونمایی شد.
انتهای پیام/ ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.