ایوان شمس میزبان 26 انجمن حامی کودک کار و خیابانی

26 انجمن عضو شبکه یاری، شبکه‌ حامی کودکان کار و خیابان، فردا یکشنبه 24 خرداد ماه در ایوان شمس مطالبات خود از دستگاه های اجرایی در حوزه کودکان کار طرح می‌کنند.

فرزانه بنی‌هاشم دبیر اجرایی همایش بررسی موانع رفع کار کودک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش تعداد فعالان حامی کودک کار و خیابان، اظهار کرد: با توجه به تغییر ادبیات رسمی حاکمیت در این عرصه و مشارکت فعالانه‌تر دستگاه های اجرایی، همچنان شاهد افزایش تعداد کودکان کار در سطح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: اگر در حوزه کودکان کار تدابیر عاجلی اتخاذ نشود، آسیب‌های ثانویه نظیر توسعه بیماری‌های عفونی، کاهش سن اعتیاد و نیز خشونت های خانگی و اجتماعی به رنج های کودکانه کار اضافه خواهد شد.

هاشم نژاد با اشاره به اهداف برگزاری همایش موانع کار کودکان، گفت: این همایش با محوریت بررسی چالش‌های قانونی و اجرایی موجود بر سر راه کاهش کار کودکان و با حضور نمایندگان نهادهای مدنی، دستگاه‌های دولتی و عمومی همچون وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت و درمان ، نمایندگی مجلس ، شهردار تهران و سازمان بهزیستی در تالار ایوان شمس واقع در اتوبان کردستان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این همایش بخشی از کمپین اجتماعی انجمن‌های غیر دولتی است که امسال همزمان با 12 ژوئن روز جهانی مبارزه با کار کودک و با مشارکت شهرداری تهران به مدت یک هفته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار