سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان:

کسب مدال با حضور پومسه کاران با تجربه، امکانپذیر است / کره جنوبی حریف اصلی است

سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان در خصوص سومین دوره حضور پومسه‌کاران در مسابقات یونیورسیاد و دانشجویان جهان گفت: با جذب پومسه کاران با تجربه به دنبال کسب مدال در این مسابقات هستیم.

احمد اخلاقی، سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‎ها /گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت:شانس مدال‌آوری ما در این رشته با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم بالا است، امیدواریم مدال‎های خوش رنگی در این مسابقات بدست آوریم.

وی ادامه داد: مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان هر 2 سال یکبار برگزار می‌شود و امسال سومین دوره‌ای است که رشته پومسه در این دوره ازرقابتهای دانشجویان جهان حضور پیدا کرده است.

وی افزود: سومین دوره این مسابقات به میزبانی کشور کره جنوبی است که در شهر گوانگژو برگزار می‌شود و با توجه به اینکه کره‎ای‌ها صاحب این رشته هستند سعی دارند تا از میزبانی این مسابقات حداکثر استفاده را ببرند اما با ما هم نفرات خوب و با تجربه‌ای را در اختیار گرفتیم و فکر می‌کنم شانس بالایی در کسب مدال داشته باشیم.معتقدم که کشور کره جنوبی در این مسابقات یکی از حریفان اصلی ما در سومین دوره این رقابتها خواهد بود.

اخلاقی تصریح کرد: ما در بخش مبارزه 3 دوره قهرمان جهان شدیم، در المپیک نیز جزو تیم‎های سرآمد بودیم اما کره جنوبی توانسته 9 دوره قهرمان جهان و همچنین قهرمان المپیک شود.

سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان تاکید کرد: رشته پومسه در حال حاضر به سطحی نرسیده که از لحاظ داوری رشد کند و فیلم‎های داوری‌اش بازبینی شود و به طور حتم، ما در قسمت داوری پومسه با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

وی عنوان کرد:تاریخ 27اردیبهشت ماه مرحله انتخابی اولیه را پشت سرگذاشتیم که در نهایت 6نفر به اردو دعوت شدند و پس از یک هفته تمرین  2نفر از اردو حذف شدند و تنها 4 نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند. ما بدون وقفه از28 اردیبهشت ماه اردوهای خود را آغاز کردیم و هم اکنون در اردوی نهایی به سر می‌بریم.

اخلاقی بیان داشت: مهدی جمالی، حسین بهشتی، حمید نظری، محمد جوادخیری، نفرات اعزامی تیم ملی پومسه دانشجویان جهان به مسابقات یونیورسیاد هستند که همگی سابقه حضور در تیم ملی را دارند.

وی اظهار کرد: پومسه‌کاران ما زمان اندکی در اختیار داشتند اما با برنامه ریزی خوبی که انجام شد حتی یک روز را ازدست ندادیم و با توجه به اینکه پومسه‌کاران از دی ماه تا ابتدای اردیبهشت ماه تمرینی نداشتند با افت شدیدی مواجه شدند اما با یک ریکاوری مناسب و تمرینات پی درپی توانستیم افت اولیه ورزشکاران را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی پومسه دانشجویان بیان کرد: ما یک تعطیلی یک روزه خواهیم داشت تا پومسه‌کاران ریکاوری داشته باشند و پس از آن هم یک هفته تمرین داریم و در تاریخ  12 تیرماه نیز ملی‌پوشان پومسه کار، عازم مسابقات یونیورسیاد کره جنوبی خواهند شد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورها سعی می‌کنند با تمام قوا در این مسابقات حضور یابند. امیدواریم کاروان ورزشی ایران با دعای خیر مردم و اهالی ورزش نتایج خوبی در این دوره از مسابقات کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار