ویژه‌برنامه‌های رادیو نمایش در ماه مبارک رمضان اعلام شد

محمد رضا قربانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش از پخش 120 قسمت نمایش رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، وی با اعلام تدارک ویژه برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان از رادیو نمایش گفت:برنامه آینه های اقوام مبتنی بر آداب و رسوم قومیت های ایرانی در ماه مبارک رمضان با رویکرد روایی نمایشی روزانه به مدت 30 دقیقه به تهیه کنندگی ناهید گودرزی ارایه می شود  که در این ایام به روی آنتن می رود.

همچنین نمایش های  «قدم نورسیده» به کارگردانی حمید منوچهری، «تهران کوچه چناران» به کارگردانی صدرالدین شجره، «پرسه زدن های یک خیال سمج»‌‌ به کارگردانی رضا عمرانی، «رهایم مکن» به کارگردانی ایوب آقاخانی و ویژه نمایش های کوتاه رادیویی به کارگردانی رامین پور ایمان، مهدی نمینی مقدم ؛ عناوین آثاری هستند که در این اداره کل تهیه و تولید شده اند و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان به روی آنتن رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی می روند.

قربانی خاطر نشان کرد: این آثار هر کدام در 30 قسمت توسط نویسندگانی چون: ویدا دانشمند، نعیما کرمی، هدیه رضایی، فرهاد  امینی، مرضیه رشید بیگی و جهانشاه آل محمود نوشته شده اند و موضوعاتی چون اخلاق گرایی، خانواده و سبک زندگی، ادای دین و کمک به دیگران، نیکی، پاداش، راستی، انسان دوستی، خودشناسی و نگاه به گذشتگان، اخلاق گرایی، جایگاه انسان، تقویت روحیه و پرهیز از گناه را دربر می گیرند.

بر اساس این خبر خلاصه داستان های این سریال های رادیویی و زمان پخش نمایش های رادیویی به شرح ذیل است:

سریال  رادیویی «قدم های نورسیده» ،ساعت 12:15 دقیقه،  با روایت تولد یک نوزاد در زایشگاه  شروع می شود. داستان ها به غیر از شب های قدر اغلب به صورت طنز می باشند و هر قسمت داستانی مجزا دارد .

داستان «تهران کوچه چناران»  ساعت 18:30، درباره ی ماجراهایی است که هر شب  در یکی از کوچه های قدیمی تهران رخ می دهد و همه ی اعضای کوچه با هم به نوعی درگیر این مسائل می شوند.

در «پرسه زدن های یک خیال سمج» نیز که ساعت 21:30 به روی آنتن می رود، شخصیت های خیالی یک نویسنده زنده شده و از دستگاه پرینتر بیرون می آیند و به مجادله با وی می پردازند.

و نمایش رادیویی «رهایم مکن»  نیز  درباره ی رضا پسر نا اهل یک خانواده است که با دیدن خوابی متحول می شود و گذشته ی تاریک خود را جبران می کند .این نمایش ساعت 10:00 از رادیو نمایش پخش می شود.

گفتنی است: همگی این آثار با هنرمندی بزرگان نمایش رادیویی در اداره ی کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده اند که علاوه بر رادیو نمایش از سایر  شبکه های رادیویی پخش خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.