مشهد؛

برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازنگری خانواده مسلمان ایرانی

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: برنامه های پر بار معنوی ماه مبارک رمضان توانایی ایمن سازی و واکسینه کردن خانوادهای متدین ایران اسلامی را در مقابل هجمه های فرهنگ غرب دارد.

برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان فرصتی برای بازنگری خانواده مسلمان ایرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از مشهد، حجت الاسلام علی نهاوندی در آستانه ماه مبارک رمضان در جمع گروهی از فرهیختگان صداو سیمای خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: از آنجا که حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی است باید به چند هویت مهم در تربیت اجتماعی بویژه برای تربیت نسل جوان جامعه دقت فراوان به خرج داد.

وی ادامه داد: هویت دینی مثل توجه به مناسبت های دینی ومذهبی، هویت ملی تعلق خاطر داشتن به مناسبت های آیینی وآداب ورسوم عید نوروز و توجه به پیروزی های علمی و ورزشی و هویت انقلابی همچون شرکت در راهپیمایی روز قدس و حضور فعال در انتخابات است.

نهاوندی به نقش رسانه درعصرارتباطات اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه های غرب با هدف تخریب فطرت انسانی پا به میدان گذاشته که این مسئله باعث از بین رفتن زندگی انسانی در غرب و توجه به مسایل جنسی وجنبه حیوانی زندگی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان ایران اسلامی با مطالعه دقیق بر روی عوامل پایداری ومقاومت مردم ایران به این نتیجه رسیدند که اگر اعتقادات و اخلاقیات را از جامعه بگیرند می تواند در عرصه فرهنگی، ملت ایران را به زانو در آورند.

حجت الاسلام علی نهاوندی با اشاره به وجود 146 شبکه فارسی زبان ماهواره ای افزود: پخش انواع سریال های خانواده ای بامحوریت زن و مضموم خیانت زن به مرد،موجب افزایش آمار طلاق در جامعه امروزشده است.

مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی با اشاره به نقش خانواده، علمای اخلاق و رسانه ملی در طراحی و اجرای برنامه های معنوی برای 33 میلیون جوان کشور، تصریح کرد: اجرای برنامه های معنوی خلاقانه باعث هویت بخشیدن به جوانانی است که بخاطر تبلیغات غرب کمی از فرهنگ اصیل خود دور مانده اند، چون جوان ایرانی تشنه معنویت است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.