مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران:

ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس تهران به 544 هزار نفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: با اجرای طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس جمعیت تحت پوشش این تصفیه‌خانه از 85 هزار نفر به 544 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، اصغر ریاضتی با اعلام این خبر اظهار داشت: در زمان حاضر تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس با ظرفیت تصفیه 85 هزار نفر و دبی متوسط 1260 متر مکعب در ساعت بزرگترین تصفیه‌خانه محلی در دست بهره‌برداری شهر تهران است، اما با توجه به مصوبات طرح جامع فاضلاب تهران مبنی بر افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه، مطالعات طرح ارتقای مدول قدیمی آن و همچنین ساخت 2 مدول دیگر در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: با تصویب طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مجوزهای لازم از مراجع ذیربط از جمله اداره کل محیط زیست استان و کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران در خصوص تغییر کاربری محدوده تصفیه‌خانه اخذ شده است.

ریاضتی تصریح کرد: با برگزاری مناقصه در نیمه دوم سال 92 پیشنهاد گروه سرمایه‌گذار خصوصی پذیرفته و برای احداث به مدت 3 سال و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک غرب به مدت 20 سال به روش BOT با رقم سرمایه‌گذاری اولیه 851 میلیارد ریال به سرمایه‌گذار واگذار شد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران افزود: با اجرای این طرح، ظرفیت فاضلاب ورودی به 127 هزار مترمکعب در شبانه‌روز رسیده و 544 هزار نفر جمعیت افق طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

ریاضتی همچنین عنوان کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های BOT وزارت نیرو است که با روش‌های پیشرفته لجن فعال با حذف مواد مغذی A2O))، جمعیت محله‌های سعادت‌آباد، شهرک غرب و بخشی از منطقه پونک را تحت پوشش قرار داده و با جمع‌آوری فاضلاب این مناطق و تبدیل آن به پساب با کیفیتی مطابق با استاندارد سازمان محیط زیست برای مصارف غیر شرب و آبیاری فضای سبز مهیا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار