از امروز آغاز شد؛

ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن "تلاوت"

ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن «تلاوت» از امروز، ۲۵ خردادماه توسط سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن تلاوت از امروز، 25 خردادماه توسط سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شده و تا 31 خردادماه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، «ترغیب قاریان به حفظ آیات قرآن و فهم معانی آیات و ارائه تلاوت‌های زیبا با محوریت القای معنای آیات»، «ترغیب حافظان به فهم معانی آیات قرآن به شنونده» و «ایجاد شور قرآنی و زمینه لازم برای حضور قاریان و حافظان به ویژه قاریان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتی سالم و ارزشمند و زمینه‌سازی جهت شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی» از جمله اهدافی هستند که در مسابقات قرآن تلاوت دنبال می‌شوند.

بنابراین گزارش، مرحله استانی این مسابقات پنجم و ششم شهریورماه به همت ادارات‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و مرحله کشوری نیز 26 و 27 آذرماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در سومین دوره مسابقات قرآن تلاوت می‌توانند در رشته‌های حفظ 15 جزء، حفظ کل قرآن و قرائت تحقیق ثبت نام خود را انجام دهند.

شرکت در سومین دوره مسابقات قرآن تلاوت دارای ویژگی‌هایی است که بر این اساس؛ در رشته قرائت(تحقیق)، تلاوت تحقیق باید از حفظ و براساس قطعات منتخب در هر دو مرحله استانی و کشوری باشد و شرکت‌کنندگان در این رشته باید تسلط بر ترجمه قطعات مذکور داشته باشند؛ همچنین آزمون ترجمه از قطعات مذکور برگزار می‌شود و امتیازِ آن با مسابقه قرائت جمع خواهد شد.

شرکت در مسابقه حفظ 15 جزء پیوسته بالا و پایین 16 سال آقایان و بانوان نیز ویژگی‌هایی را دارد که بر این اساس، شرکت‌کنندگان این رشته، علاوه بر حفظ 15 جزء پیوسته قرآن کریم باید به ترجمه آیات مربوط به 3 جزء اول محفوظات ارائه شده نیز تسلط کافی داشته باشند؛ همچنین امتیاز آزمون ترجمه با امتیاز مسابقه حفظ جمع خواهد شد.

رشته حفظ کل بالا و پایین 16 سال بانوان و آقایان نیز دارای ویژگی‌هایی است که شرکت‌کنندگان این رشته، علاوه بر حفظ کل قرآن کریم باید به ترجمه آیات مربوط به 5 جزء سوم قرآن کریم نیز تسلط کافی داشته باشند و امتیاز آزمون ترجمه با امتیاز مسابقه حفظ جمع خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۲:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
با سلام و ارزوی توفیقات.بنده بعد از گذشت مهلت ثبت نام متوجه مسابقه تلاوت شدم با توجه به اینکه امادگی شرکت در مسابقه را دارم ایا می توانم روز ازمون مراجعه کنم یا باید تا سال بعد منتظر بمانم ؟باتشکر
آخرین اخبار