سازمان دارالقرآن بر نمایشگاه قرآن نظارت می‌کند؛

با فروشندگان قرآن‌های بدون مجوز برخورد می‌شود

وزارت ارشاد از برخورد با ناشران قرآن‌هاي مغلوط و بدون مجوز در بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن کریم بر مبناي گزارشات ناظران سازمان دارالقرآن کریم خبر داده است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، هرساله با برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي كتاب و قرآن، ماجراي عرضه قرآن‌هاي مغلوط و فاقد مجوز چاپ و نشر تكرار مي‌شود و با وجود پيگيري‌هاي سازمان دارالقرآن‌الكريم به عنوان مرجع صدور مجوز چاپ و نشر قرآن كريم معمولا اين مسئله با بي‌توجهي و گاهاً انكار از سوي مسئولان ذيربط در نمايشگاه و وزارت ارشاد روبروست.

اين در حالي است كه نظارت دقيق جمهوري اسلامي ايران بر چاپ و نشر قرآن در كشور، توانسته است توطئه دشمنان اسلام و تشيع را در رابطه با ايراد اتهام تحريف قرآن توسط ايران ناكام بگذارد، اما چاپ و عرضه  قرآن‌هاي تصحيح نشده توسط چند ناشر متخلف كه در 100 درصد موارد هم بدون مجوز سازمان دارالقرآن‌الكريم صورت مي‌گيرد سبب شده است تا خروج اين قرآن‌ها از كشور توسط حجاج و يا ديگر مسافران، مستمسكي دوباره به دست دشمنان قسم‌خورده ايران اسلامي دهد تا دليلي بر ادعاي دروغين آنها باشد. 

در خلال برگزاري نمايشگاه كتاب امسال بود كه سازمان دارالقرآن‌الكريم در حركتي خودجوش و از سر دغدغه، نمونه‌ قرآن‌هاي مذكور را همراه با فاكتور فروش از نمايشگاه خريداري كرد و به عنوان سندي انكارناپذير در اختيار مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد گذاشت كه پس از رسانه‌اي شدن اسامي ناشران متخلف، مسئولان امر در وزارت ارشاد نيز خبر از تشكيل جلسه‌اي براي بررسي موضوع و در نهايت جمع‌آوري قرآن‌هاي مذكور طي دو روز پاياني نمايشگاه دادند.

از آنجايي كه سازمان دارالقرآن‌الكريم خواستار برخورد قاطع وزارت ارشاد با متخلفان حوزه چاپ و نشر قرآن كريم است و اين موضع خود را مجددا طي نامه‌اي در تاريخ 11 خردادماه 1394 به وزارت ارشاد اعلام كرده است؛ آنها نيز در پاسخ به اين نامه در مورخ 24 خردادماه 1394 خواستار معرفي 2 ناظر براي عرضه قرآن‌هاي مورد تأييد در نمايشگاه قرآن كريم شدند كه سازمان نيز روز گذشته ناظران خود را به آنها معرفي كرد.    

«رجبعلی سالاریان» دبیر بخش فروش بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نيز در گفت‌وگويي با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به توزیع قرآن‌های بدون مجوز در نمایشگاه قرآن، گفته است: سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شاهد تخلفاتی از سوی ناشران بودیم که با کمک سازمان دارالقرآن این مشکلات برطرف شد.

وی از دادن اخطار به ناشران متخلف با هدف جلوگیری از عرضه قرآن‌های بدون مجوز یا غلط‌دار خبر داده و افزوده است: علاوه بر اخطار به ناشران، امروز دو ناظر از سوی سازمان دارالقرآن برای نظارت بر قرآن‌های عرضه شده به نمایشگاه می‌آیند تا قرآن‌های موجود در این نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهند.

سالاریان همچنين وعده جمع‌آوري قرآن‌هاي غير مجاز و برخورد با ناشران آنها را در صورت گزارش مسئولان سازمان دارالقرآن داده و تصريح كرده است: هیچ ناشری اجازه عرضه و فروش قرآن‌های بدون مجوز را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ندارد؛ در طول برگزاری این نمایشگاه نیز ناظران سازمان دارالقرآن‌الكريم به فروش قرآن‌ها نظارت خواهند داشت و ما نیز اجازه عرضه قرآن‌های غیرمجاز را نخواهیم داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار