90درصد روستاهای استان خوزستان تا پایان سال، از تلفن و اینترنت بهره‌مند میشوند90

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت:یکی از کارهای مورد توجه دولت الکترونیک، رساندن اینترنت به روستاها است، 90 درصد روستاهای استان خوزستان تا پایان سال، از تلفن و اینترنت بهره‌مند می شوند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران از وزارت ارتباطات ،علیرضا ملکی جهان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان در سمینار تخصصی افتا در اهوازبااشاره به اینکه 90 درصد روستاهای استان خوزستان تا پایان سال، از تلفن و اینترنت بهره‌مند می شونداظهار کرد:
   یکی از کارهای مورد توجه دولت الکترونیک، رساندن اینترنت به روستاها است  ولازم است تمام روستاها به اینترنت مجهز شوند و تجهیزات مورد نیاز این کار نیز تامین شده است.

وی ادامه داد:دولت جهت کوچک و چابکسازی، افزایش شفافیت، پاسخگویی به مراجعه کنندگان و افزایش کارآمدی و اثربخشی بر اجرای این طرح تاکید بسیار دارد.

ملکی جهان برحذف مقاومت دستگاهها درمقابل دولت الکترونیکی تاکیدکرد وگفت:
 1400 خدمت در 14 خوشه در اقدامات اولیه دولت الکترونیک دیده شده که تمام اطلاعات، مراحل مختلف زندگی و کلیه فرآیندها از بدو تولد تا مرگ در آن ثبت خواهد شد.

ملکی جهان تصریح کرد: از آنجایی که دولت با الکترونیکی شدن به دنبال یکپارچهسازی است، باید اینترنت به دورترین نقطه شهرها و روستاها برسد.

مدیرکل ICT استان خوزستان حذف مراجعات چهره به چهره  را ازدستاوردهای دولت الکترونیک دانست و افزود امیدواریم به جای سازمان محوری، شاهد خدمت محوری باشیم. 

وی مطرح کرد:در حال حاضر برای اجرای بسته ارتباطی و زیرساخت دولت الکترونیک به عنوان پایلوت کشوری در دستگاههای اجرایی استان آمادگی داریم.

ملکی جهان افزود: برخی معتقدند زیرساختهای ما قابلیت توسعه دولت الکترونیک را ندارند اما خوشبختانه در حال حاضر در استان فعال شده است.

وی اشاره کرد: انتقال دادههای ما با پهنای باند خیلی بالایی انجام میشود به طوری که اکنون پهنای باند شرکت ارتباطات و زیرساخت استان 16 گیگ است و با توجه به اقدامات انجام گرفته درصدد هستیم تا فیبر را به درب منازل ببریم.

ملکی جهان گفت:در شبکه‌های همراه اول، نیاز به کابلهای فیبری کمتر و اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است اما در شبکه ایرانسل و رایتل با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم. اگر چه در این بخش مشترکان زیادی داریم اما میزان پوشش جادهای و ریلی ما از این شبکه‌ها در حد پایین است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه اپراتورهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سراسر استان فعال میشوند تا بتوانیم از فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.

وی درپایان گفت: خوشبختانه رتبه خوزستان در این بخش ارتقا یافت و از جایگاه 22 کشوری به 16 رسیدیم. با توجه به اطلاعات احصاء شده، خوزستان امسال به جایگاه 10 خواهد رسید و ارتقای رتبه استان نشان دهنده فعالیت بسیار خوب دراین بخش  است.

 انتهای پیام/
برچسب ها: خوزستان ، تلفن ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار