نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

علت تاخیر در پرداخت یارانه‎ها همزمانی با موعد دریافت حقوق کارمندان بود

سخنگوی دولت با بیان اینکه طبق روال گذشته یارانه‎ها پرداخت می‎شود، گفت: به دلیل این پرداختی‌های فروردین و اردیبهشت موفق به پرداخت اعتبارات عمرانی نشدیم.

بودجه یارانه‎ها پرداخت اعتبارات عمرانی را مختل می‎کند/در پرداخت یارانه‎ها با مسائل جدی‎ای مواجه هستیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر علت تأخیر در واریز یارانه‌ها چه بود گفت: طبق روال گذشته یارانه‌ها پرداخت می‌شود و ما با صحبت‌های جدی‌ایی در این راستا مواجه هستیم.

وی به ارائه آمار ارقام در این باره پرداخت و گفت: 3 هزار و 400 میلیارد تومان فروردین ماه و همچنین همین رقم در اردیبهشت ماه و خردادماه واریز شده است و به دلیل این پرداختی‌ها موفق به پرداخت اعتبارات عمرانی نشدیم.

نوبخت گفت: این یارانه فقط مربوط به خردادماه است و در پایان خرداد ما هنوز حقوق کارمندان دولت را واریز نکرده‌ایم و طبیعی است که تا پایان ماه پرداخت شود تأخیر دو سه روزه پرداخت یارانه‌ها مربوط به این قانون است.

نوبخت با تأکید بر اینکه بیش از 7 هزار میلیارد تومان بین مردم اعتباراتی تقسیم شد گفت: باید قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند. دولت همواره در جهت اصلاح یارانه‌ها گام برداشته است و در این راستا از افزایش قدرت خرید مردم دفاع می‌کند.

نوبخت تصریح کرد: درسال گذشته چهار هزار و 800 میلیارد تومان را به بیماران نیازمند خدمات درمانی اختصاص دادیم تا در این جهت هزینه درمان از جیب مردم کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین درباره نشست اخیر رئیس جمهور با اصحاب رسانه که اجازه سوال به رسانه‌های منتقد داده نشده بود گفت: من نمی‌دانم صف بندی‌های منتقد و مخالف را چه کسانی تهیه می‌کنند. رسانه‌های مختلف همواره برای پوشش خبری برنامه‌ها حضور می‌یابند و برای تبیین رخدادهای مختلف کشور تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و بنده همواره از شما بعنوان یک هیئت منصفه یاد می‌کنم که باید براساس حق قضاوت کنید و اخلاق حرفه‌ای را مدنظر قرار دهید.

سخنگوی دولت همچنین درباره مواضع زیاده خواهانه آمریکا پیرامون مذاکرات هسته‌ای و توجه دولت در این باره گفت: ایران همواره در مذاکرات جدی است و تا استیفای حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد و صحنه مذاکرات را نیز ترک نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: همواره تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان سخنان مقام معظم رهبری را با جان دل گوش کردند و با هدایت‌های ایشان و دعای ملت بزرگ ایران به نتیجه مشخصی خواهند رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردیبهشت ، توزیع ، خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مگه همیشه هم یارانه ها پرداخت نشده و هم حقوق کارمندان !! این دیگه چه بهانه ای بود ؟!
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۴:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
شما که نگران داخل زمان پرداخت هستید بجای 4 روز دیر تر 4 روز زودتر پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
اینم از افاضات عجیب
Iran (Islamic Republic of)
1010
۱۳:۱۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خانواده کارگر ک حقوق بگیر دولت نیستن!!!!!!
لطفا ب موقع واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مابه التفاوت 225 ملیارد تومانی این دو روز چی میشه کی واریز میکنند؟
اینا همش بهونست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
خداییش اگه شما تو زندگییه خودت اینجوری حساب کتاب داشتی الان لنگ یارانه نبودی
-
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
چرا یارانه اردیبهشت در 26 خرداد پرداخت می شود . این یارانه پرداختی مربوط به ماه قبل است که ابتدا دهم و سپس هجدهم و حالا بیست و ششم پرداخت می شود لطفاً پاسخ دهید ؟
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۳:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
پس اون اقا چطوری هم یارانه میداد هم عیدی هم سود هم این همه طرح عمرانی یکی جواب منطقی بگه
آخرین اخبار