کرمان؛

در اقدامی خداپسندانه عمده فروشان کرمان سوداجناس خود در ماه رمضان را کاهش دادند

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت ومعدن کرمان گفت:با اعلام صنف عمده فروش ،عمده فروشان کرمان برای کمک به مردم روزه دار 50درصد سود اجناس خود در ماه مبارک رمضان را کاهش می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمان، مصطفی زریسفی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه استان کرمان آماده اجرای طرح ضیافت است گفت: سعی شده است با برپایی نمایشگاه‌های متمرکز در 35 فروشگاه شهر ودیگر فروشگاههای استان اقلام غذایی و کالاهای مورد نیاز ماه مبارک مردم با قیمت ارزان تر از بازار تامین شود.

وی تصریح کرد: عمده فروش‌ها و تعدادی از فروشگاه‌های مواد غذایی کرمان اعلام کرده‌اند برای همراهی با مردم حاضر هستند سود خود را به 50درصد سود واقعی کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه اوضاع  بازار و ذخایر مواد غذایی در کرمان در بهترین حالت خود قرار دارد تصریح کرد: برنج اروگوئه و تایلندی به میزان 4 هزار تن، مرغ به میزان 3هزارتن، شکر به میزان 2هزارتن، گوشت برزیلی 180تن ویژه ماه رمضان آماده ارائه به مردم و مراکز تهیه غذا است.

وی قیمت مرغ منجمد سهمیه استان را 5500 تومان و گوشت برزیلی را 20 هزار تومان ذکر کرد و افزود: سعی شده است در صورت تمایل حتی قیمت ذکر شده برای مردم کمتر از بازار روز محسوب شود تا ماه مبارک رمضان با مشکل مواجه نشوند.

وی از کاهش قیمت برخی اقلام میوه خبر داد و افزود: سعی شده قیمت میوه و تره بار را به جهت اهمیت مصرف آن در ماه رمضان کاهش داده شود که هندوانه به عنوان پرمصرف‌ترین میوه این ماه هرکیلو1 هزار تومان وانواع میوه‌های تابستانی با قیمت پایین تر در 378 واحد میوه فروشی کرمان عرضه شود.

وی از عدم استقبال مردم کرمان از برنج هندی خبر داد و با اشاره به رکود نسبی در بازار کالای استان گفت: قیمت برنج ایرانی 8درصد افزایش یافته که نشان از رغبت مردم به این کالا علی رغم گران بودن آن است.

وی در خصوص قیمت زولبیا و بامیه نیز گفت: حدود 300نقطه در شهر کرمان توزیع زولبیا وبامیه انجام می‌شود و هر کیلو زولبیا کیلویی 7500تومان‌، و مخلوط آن هر کیلو 8 هزارتومان است.

وی از ارائه خرمای بم و جنوب در بازار کرمان خبرداد و گفت: بهترین نوع خرمای بم با قیمت هر کیلو 5هزار تومان به مردم عرضه می‌شود و خرمای درجه سه با قیمت 3 هزار تومان نیز عرضه می‌شود.

وی از ذخیره سازی 200 هزار تن گندم برای اولین بار در تاریخ کرمان خبرداد وخاطرنشان کرد: مصرف ماهانه کرمان 22هزارتن گندم است و این ذخیره سازی کمک خوبی برای تولید آرد با کیفیت تر و متعاقبا نان سالم خواهد بود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مرغ ، برنج ، رمضان ، مصرف ، عمده فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.