باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

فرهنگ تغذیه در کشور نیازمند بازنگری و آموزش است

تغذیه از نیازهای اساسی بشر است و اگر در بحث تغذیه در کشور فرهنگسازی صحیح نداشته باشیم دچار هزینه‌های بالایی در بخش درمان خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در خصوص فرهنگسازی تغذیه صحیح که یکی از موضوعات مهمی است که به سبک زندگی بر می‌گردد می‌گوید: برخی از افراد با عادات غلط تغذیه ای و ترویج آن نه تنها خود بلکه سایر افراد را با خود همگام می‌سازند که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عوارض آن نیز خواهند بود و چنانچه گفته شده که پنجاه درصد سرطان های شایع کشور مربوط به گوارش است، باید نسبت به تغذیه حساس بود . 

45 درصد زنان در جامعه از کم خونی رنج می‌برند 
سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه با اشاره به آمار روز افزون کم خونی در جامعه و بویژه در زنان مناطق شمالی و جنوبی می‌گوید: سوء تغذیه مشکل اصلی افراد در این مناطق است که اگر نادیده گرفته شود اقتصاد سلامت هم به چالش می‌کشد. 

در کشور فقر فرهنگی داریم فقر تغذیه‌ای 
صفوی متخصص تغذیه در ادامه با اشاره به جمعیت جوانان می‌گوید: برخی از افراد که خود مراقبتی را به فراموشی سپرده‌اند و تغذیه ، تحرک را خود را گران مشکلات مالی می‌اندازند باید بدانند کشور در بحث بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه با فقر فرهنگی مواجه است. 

وی اظهار می‌دارد: تغذیه از مغزها، حبوبات کامل، گوشت قرمز، مصرف چای سبز، نعناع و . . . بجای چای سیاه و پیاده روی و اعمال ورزشی هزینه بردار نیست و افراد باید تفکر خود تغییر دهند تا به سلامتی دست پیدا کنند. 

وی با اشاره به مصرف بالای نمک و شکر در کشور که 3 برابر میانگین جهانی است و بیماری‌های ناشی از آن خاطر نشان کرد: اگر افراد جامعه به اطلاعاتی که از رسانه‌ها و پزشکان دریافت می کنند بسنده کنند می‌توانند گام ارزشمندی در جهت خود مراقبتی و سلامتی بردارند. 




گزارش از فاطمه گلرخ



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار