آل‌سعود اشتراک‌گذاری صفحات افشاگر ویکی‌ لیکس را ممنوع کرد

رژیم عربستان در اقدامی دیگر برای جلوگیری از دسترسی شهروندان این کشور به اسناد رسواکننده ویکی‌ لیکس، دستور مسدود کردن این پایگاه اینترنتی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، عربستان سعودی ضمن مسدود کردن وبسایت افشاگر "ویکی‌ لیکس"، انتشار و اشتراک‌گذاری اسناد این وبسایت در شبکه‌های اجتماعی را از سوی مردم این کشور ممنوع اعلام کرد.

وبسایت افشاگر ویکی‌ لیکس جمعه هفته  گذشته اقدام به انتشار 60 هزار سند رسوا کننده از جنایت‌ها و دسیسه‌های پشت‌پردۀ رژیم سعودی، به‌عنوان یکی از متحدان ایالات متحده، کرد که در هزاران مورد از ایجاد اختلاف و فتنه در میان مردم سنّی و شیعۀ کشورهای منطقه و تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران پرده برداری شده بود.

اسناد منتشر شدۀ ویکی‌ لیکس در روز جمعه شامل مکاتبات و نامه‌نگاری‌های سفارتخانه‌های عربستان در منطقه و جهان می‌شد که به نوعی بر محور تأثیرگذاری مخرّب بر اوضاع منطقه و بی‌ثبات کردن برخی کشورهای مسلمان شامل ایران، سوریه و عراق استوار بودند.

به گزارش رویترز، این کشور عضو اپک در سال‌های اخیر و بویژه پس از ظهور انقلاب‌های عربی منطقه، نسبت به هرگونه انتقاد در خصوص خاندان سلطنتی حاکم به شدت حساس شده است و کوچکترین نقدی را بر نمی‌تابد.

همچنین رژیم عربستان در اقدامی دیگر برای جلوگیری از دسترسی شهروندان این کشور به اسناد رسواکننده مذکور، دستور مسدود کردن پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس را صادر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۲:۵۵ ۰۱ تير ۱۳۹۴
رژیم عربستان اگر ریگی توی کفشت نیست چرا مسدود میکنی
آخرین اخبار