لاریجانی در پاسخ به تذکر توکلی:

طرح هسته‌ای مجلس باید پس از مشورت با شورایعالی امنیت ملی تصویب شود

نماینده مردم تهران در رابطه با لغو جایگزین طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای که گزارش آن در دستور کار نمایندگان منتشر شده بود، تذکر داد.

طرح هسته‌ای مجلس باید پس از مشورت با شورایعالی امنیت ملی تصویب شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری به آئین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: در بند 9 دستور کار هفته گذشته مجلس طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای آمده بود.

وی افزود: طبق تبصره 2 ماده 146 آئین‌نامه داخلی مجلس که می‌گوید: وقتی گزارشی چاپ شده کمیسیون مربوطه تا زمانی که گزارش در دستور هفتگی درج شده باشد، با تصویب یک سوم اعضای کمیسیون می‌تواند گزارش مربوطه را به هیئت رئیسه مجلس جهت تائید و یا اصلاح ارسال کند که این امر دیگر در دستور هفتگی قابل تغییر نیست، ولی متاسفانه این هفته ما در رابطه با طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای همان عنوان را در ردیف‌ها با تجدیدنظر مشاهده می‌کنیم که با همان شماره و با لفظ جایگزین به مجلس داده شده است.

توکلی در ادامه خطاب به رئیس مجلس گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در دستور هفتگی مجلس تغییر یافته است، چرا که وقتی گزارشی در دستور چاپ می‌شود، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس نباید مجددا تغییری در آن صورت پذیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: این تغییر مجدد در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به موضع نرم‌تری تغییر پیدا کرده است و بنده در اینجا بحث محتوایی در رابطه با این تغییر ندارم، ولی می‌گویم که نباید این موضوع در دستور کار مجلس تغییر پیدا می‌کرد.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: این موضوع به این شکل اتفاق نیفتاده است و مسائلی که مربوط به شورای عالی امنیت است، شورا هم در این موضوع نظر دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید همواره قصد کمک در رابطه با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای داشته باشیم، تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم مسئله جدیدی برای کشور بسازیم که شورای عالی امنیت ملی چارچوب‌هایی دارد و ما هم با آنها باید در زمینه طرح مذکور هماهنگی لازم را داشته باشیم، چرا که این بحث بحث جدی بوده و مربوط به فروش سیب‌زمینی در کشور نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع یکی از موضوعات مهم کشور است و در هیئت رئیسه مجلس هم بحث‌هایی در این رابطه صورت گرفته و بنا شده تا چارچوب‌های مورد نظر رهبری در این رابطه رعایت شود که با مشورت شورا این امر باید صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شورا در رابطه با طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملاحظاتی دارد که ما این ملاحظات را تنها منتقل کردیم که متاسفانه برخی از آنها رعایت نشده و چون می‌خواهیم این طرح با رای بالایی در مجلس تصویب شود، باید همگی در رابطه با این طرح با هم همکاری و هماهنگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مردم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار