همدان؛

22 هزار نفر از دانش آموزان همدانی زیر پوشش طرح تابستانی اوقات فراغت

فرماندار همدان گفت: تابستان امسال 22 هزار نفر از دانش آموزان زیر پوشش طرح تابستانی اوقات فراغت قرار دارند.

امسال انجام می شود؛ 22هزار نفر از دانش آموزان  همدانی زیر پوشش طرح تابستانی اوقات فراغتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ علی تعالی با اشاره به اینکه در این طرح 2 ماهه 275 مربی، 162 عامل اجرایی و 85 آموزشگاه در آموزش و پرورش ناحیه یک همدان فعالیت می کنند گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی و فرهنگی به خصوص در فصل تابستان که برای دانش آموزان وجود دارد امسال هم همانند سال های گذشته طرح هایی را برای اوقات فراغت دانش آموزان درنظر گرفته و آن را اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلفن همراه و استفاده از فضای مجازی دریچه ای برای ورود آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی است ادامه داد: والدین باید بیشتر از پیش مراقب فرزندان خود در این باره باشند و در این امر وارد عمل شده و با هدایت فرزندان خود و ایجاد اوقات فراغت مناسب از بروز این آسیب ها به فرزندان و خانواده خود جلوگیری کنند.

فرماندار همدان بر نظارت بیشتر بر مدارس هیات امنایی تاکید کرد و گفت: مدارس هیات امنایی باید با ارایه عملکرد به اولیای دانش آموزان شفاف سازی کند تا اولیای دانش آموزان از نحوه عملکرد این مدارس آگاهی داشته باشند.

وی ابراز داشت: جلب مشارکت های مردمی در بخش آموزش از اهداف دولت است چراکه دولت توانایی اداره همه مسایل را ندارد و باید از مشارکت های مردمی استفاده کند.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: با ایجاد 85 پایگاه در قالب 45 مدرسه 15 مدرسه قرآنی و شش کانون فرهنگی و هنری، 22 هزار دانش آموز این ناحیه زیر پوشش برنامه های غنی سازی اوقات فراغت قرار می گیرند.

وی از اجرای طرح سراج با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای دانش آموزان این ناحیه خبر داد و گفت: 150 دانش آموز در این طرح مشارکت دارند.

استان همدان 283 هزار دانش آموز دارد که حدود 60 هزار نفر در شهرستان همدان تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: همدان ، طرح ، پوشش ، تابستانی ، فراغت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.