رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خبر داد

کاهش 32 درصدی توزیع مصالح ساختمانی/ انتقاد از افزایش مالیات با وجود رکود در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با اشاره به رکود بازار در سال 93، گفت: با وجود اینکه توزیع مصالح ساختمانی در سال گذشته 32 درصد کاهش یافت اما سازمان امور مالیاتی، مالیات این صنف را افزایش داده است.

کاهش 32 درصدی توزیع مصالح ساختمانی/ انتقاد از افزایش مالیات با وجود رکود در بازاربه گزارش خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل کاظمی رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 93، رکود شدیدی بر بازار حاکم بود، گفت: توزیع مصالح ساختمانی در این سال 31.68 درصد کاهش یافت.

وی افزود: از تعداد هزار واحد صنفی، 370 واحد صنفی تاکنون غیرفعال شده و 300 واحد دیگر در حال غیرفعال شدن هستند.

کاظمی با انتقاد از افزایش مالیات گفت: در حالی که سال گذشته بازار شاهد رکود بوده و ساخت و ساز نیز بر اساس آمار رسمی کاهش یافته و همچنین توزیع مصالح ساختمانی نیز نزدیک به 32 درصد کاهش را شاهد بوده، سازمان امور مالیاتی چگونه بدون در نظر گرفتن این شرایط مالیات این صنف را افزایش داده است؟

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی؛ در سال 93، این اتحادیه 70 میلیون تن سیمان در سطح کشور توزیع کرده که 20 میلیون تن آن صادر شده است و مصرف کشور نزدیک به 50 میلیون تن می‌باشد که در این بین میزان مصرف بخش دولتی تنها 10 درصد این رقم است.

وی با تأکید بر اینکه برای رهایی از وابستگی به نفت باید مالیات‌ها به شیوه صحیح پرداخت شود، گفت: صنف ما مخالف پرداخت مالیات نیست ولی در شرایطی که کالا را بدون دریافت سود قانونی به فروش رسانده‌ایم و همچنین بازار نیز راکد بوده، انتظار ما این است که سازمان امور مالیاتی در دریافت مالیات به این موارد نیز توجه نماید.

کاظمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به استفاده از صندوق‌های پوز گفت: طبق قانون ابلاغ شده است که در سال 94، اصناف به صندوق‌ پوز مجهز شوند و این در حالی است که بسیاری از افراد و کسبه مشغول در این صنف دارای سواد کافی نیستند و استفاده از صندوق پوز نیز هزینه‌های آنان را افزایش می‌دهد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که صنف فروشندگان مصالح ساختمانی بیش از 90 درصد به رکود وابسته است و رکود در بازار تأثیرات بسیار بدی را بر این صنف گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.