فضانورد قزاقستان به جای سارا برایتمن به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز می‌کند

به گفته ایگور بورنکوف- نماینده آژانس فضایی روسیه؛ آژانس فضایی روسیه، آیدین آیمبتوف- فضا نورد قزاقستان را به عنوان یکی از اعضای خدمه ماموری شماره 45.44 به ایستگاه فضایی بین المللی انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به گفته بورنکوف، آیمبتوف و همکار وی آیماخانوف در سال 2007 در شهرک ستاره در حومه شهر مسکو دوره آموزش و آماده شدن برای پرواز را گذراندند، یکی از آنها باید سال 2009 به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز می‌کرد، اما در آن زمان قزاقستان دوران سختی را تجربه می‌کرد- برای پرواز باید حدود 30 میلیون دلار پرداخت می‌کرد، و بدلیل کاهش مساعدت مالی توسط کمیسیون بودجه، پرواز فضا نورد ملی قزاقستان به عقب افتاد.

به گفته بورنکوف، اکنون استطاعت مالی قزاقستان افزایش یافته است و ارتباطات این کشور با روسیه تقویت شده است، بنابراین می‌توان بر سر مبلغ لازم مورد نظر طرفین، سریع به توافق رسید. 

پرتاب سفینه فضایی سرنشین دار«سایوز  ت ام آ-18 ام با خدمه شامل فضانوردان سرگئی و الکوف (فضانورد آژانس فضایی روسیه)، آندریاس موگنس (فضا نورد آژانس فضایی اروپا) و آیدین آیمبتوف (فضانورد آژانس قزاقستان) برای یک سپامبر(10 شهریور) از بایکونور برنامه ریزی شده است. 

همانطور که قبلا شرکت اسپیس ادونچرز (Spave Asventures) که به موجب توافق با آژانس فضایی روسیه، گزینش نامزدها برای پرواز‌های کوتاه مدت به ایستگاه فضایی بین‌المللی را سازماندهی می‌کند- اعلام کرد، تاجر ژاپنی ساتوشی تا کاماتسو که در شهرک ستاره در حومه شهر مسکو آژانس و تمرینات را طی کرده است، در سپتامبر به جای سارا برایتمن، که بدلیل شرایط خانوادگی از پرواز صرفنظر کرد، به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز نخواهد کرد. 

تاکاماتسو آموزش را در مرکز آموزش فضانوردان موسوم به گاگارین ادامه خواهد داد تا گواهی نامه شرکت‌کنندگان در پرواز فضایی در آینده را پس از 2 تا 3 سال بدست آورد. 

قرار بود سارا برایتمن در سپتامبر سال 2015 پرواز 10 روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام دهد و هشتمین توریست فضایی بازدید کننده از ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد، اما در اواسط ماه مه وی اعلام کرد بدلیل شرایط خانوادگی نمی‌تواند این پرواز را انجام دهد برخی از رسانه ها نوشتند این فضانورد بدلیل مشکل با اسپانسر (حمایت کننده مالی خود) از این پرواز صرف نظر کرد. طبق اطلاعات غیر رسمی، او باید برای پرواز 10 روزه به ایستگاه فضایی بین المللی 50 میلیون دلار پرداخت می کرد. 

تاکاماتسو کار خود را در Dentsu,inc آژانس تبلیغاتی بزرگ ژاپن آغاز کرد.  در سال 2005 او شرکت خصوصی خود را تاسیس کرد تاکاماتسو جوایز متعددی در زمینه تبلیغات از جمله‌cannes lion  و Nyadc دریافت کرده است. او همچنین مدیر اجرایی فیلم‌هایی درباره فضا و سفرهای فضایی است. 

به جای سارا برایتمن سومین فضانورد قزاقستان آیمبتوف پرواز خواهد کرد. 

تاکنون دو فضا نورد قزاقستان توختار آئو باکیروف (Toktar Aubakirof) –که در اکتبر سال 1991 بعنوان فضا نورد محقق با سفینه فضایی «سایوز ت ام-13» پرواز کرد و تالگات موسابایف (سه بار- درسال 1994 به عنوان مهندس پرواز ایستگاه فضایی«میر» ، در سال 1998 و 2001 به عنوان فرمانده سفینه فضایی «میر» و ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرواز کرده‌اند. 







انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار