محکومیت شدید پزشکان و بیمارستان‌های متخلف

رسیدگی به تخلفات بیمارستان‌ها و پزشکان، گام مثبتی است که در راستای ایجاد سامانه تلفنی 1690 محقق شد.

ایرج خسرونیا، معاون نظارت سازمان نظام پزشکی استان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگارانگفت: از زمان تأسیس سامانه 1690 که از آبان ماه سال 93 آغاز شده و هدف آن رسیدگی به شکایات مردم از بیمارستان‌ها و پزشکان مختلف است، اقدامات مثبتی انجام گرفته به طوری که تعداد کل پرونده‌های رسیده به هیئت بدوی و نظام پزشکی 51 پرونده است که 18 مورد آن مربوط به پزشک و بقیه به بیمارستان‌ها ارتباط دارد.

وی در ادامه افزود: در راستای پیگیری این پرونده‌ها، محکومیت‌ها‌ی مربوط صادر گردیده است و بیشتر تخلفات را مسائل مالی شامل می‌شود و علت آن از سوی حسابداری‌های بیمارستان‌ها بوده است. این حسابدا‌رها به دلیل اینکه از شرایط جدید مالی اطلاعات کافی نداشتند، مبلغ بیشتری را طلب می‌کردند.

خسرونیا در ادامه افزود: 33 مورد از بیمارستان‌ها رسیدگی شده و به علت اخذ تعرفه‌ی بیش از حد معمول محکوم شدند و به تأیید هیئت بدوی رسید و درباره 18 مورد پزشک متخلف هم، اقدامات لازم انجام شده محرومیت‌های این پزشکان به صورت سه ماه عدم فعالیت در تهران بوده است و هم‌چنین در مورد بیمارستان‌ها هم 11 مورد محکومیت ثبت شده است.

وی در پایان افزود: سه مورد تذکر شفاهی و 7 مورد توبیخ و درج در پرونده هم برای پزشکان متختلف در‌نظر گرفته شده بود.

گفتنی است قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی، محسن‌خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سال 93 هیأت‌های عالی از 250 پرونده‌ای که رسیدگی کرده‌اند حدود 55 درصد محکومیت به توبیخ در پرونده و درج در نشریه نظام پزشکی و 20 درصد هم محکوم به محرومیت در طبابت را رأی داده‌‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار