شهرکرد؛

راه اندازی شانزدهمین انجمن میراث فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری

با راه اندازی شانزدهمین انجمن میراث فرهنگی کشور در چهارمحال و بختیاری، استاندار این استان به عنوان رئیس این انجمن منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری؛ شانزدهمین انجمن میراث فرهنگی کشور با حضور معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در چهارمحال و بختیاری راه اندازی و قاسم سلیمانی استاندار این استان طی حکمی از سوی مسعود سلطاني فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان رئیس این انجمن منصوب و معرفی شد.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در آیین راه اندازی و معرفی رئیس شانزدهمین انجمن میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری، با بيان اينكه انجمن های میراث فرهنگی نهادی ملی، فرهنگی و غیر انتفاعی وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد گفت: جذب مشارکت های مردمی در زمینه پژوهش، حفظ، احیاء و معرفی میراث فرهنگی کشور از اهداف تشکیل این انجمن هاست.

محمدحسن طالبيان افزود: تعدادی از مسئولین و دستگاه های مرتبط مانند استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهردار مرکز استان، رئیس شورای اسلامی استان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش از اعضای این انجمن به شمار می روند.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به تشکیل انجمن میراث فرهنگی با حضور دستگاههای اداری، فرمانداران و تشکل‌های مردم نهاد، گفت: حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری آثار تاریخی، آشنایی با قوانین لازم برای پژوهش، تشویق مردم برای حفظ میراث فرهنگی و پیدا کردن راه عملی برای مقابله با حفاری‌های غیر مجاز از مهم ترین اهداف تشکبل این انجمن است.

بهمن عسگری افزود: هم اکنون 630 اثر تاریخی ثبت شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و 20 اثر دیگر نیز در مرحله ثبت نهایی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.