نارضایتی رژیم صهیونیستی از نقش کم‌رنگ آلمان در مذاکرات هسته‌ای

مقامات صهیونیست مدعی شدند آلمان نقشی کم‌رنگ در مذاکرات هسته‌ای ایفا می‌کند و بیشتر در راستای حمایت از ایران قدم برمی‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ با نزدیک شدن به مهلت پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران، نگرانی مقامات صهیونیست از نتیجه نهایی و حصول توافق جامع هسته‌ای بیش از گذشته شده است. تل‌آویو مدعی کم‌ کاری آلمان در این مذاکرات شد و حضور خنثی و کم‌رنگ دیپلمات‌های آلمانی در این مذاکرات را نشانه‌ حمایت برلین از تهران تعبیر می‌کند. 

این پایگاه صهیونیستی به گرامیداشت پنجاهمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان آلمان و رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند و امیدوار است برلین توجه بیشتری به منافع تل‌آویو داشته باشد. در گزارش جروزالم پست آمده است: برلین بنا به دلایل مختلف خود را مجاز به حمایت از ایران می‌داند. دکتر "مایکل روبین،" کارشناس سیاست خارجی موسسه اینترپرایز آمریکا، معتقد است آلمان همیشه ملاحظات تجاری و مالی را بالاتر از حقوق بشر و موضوع صلح قرار داده است. آلمان توجهی به تحریم اقتصادی ایران ندارد زیرا متوجه سودی که از برقراری رابطه تجاری با ایران می‌برد، شده است. چهره‌های سیاسی و بازرگانان آلمانی برای منافع کوتاه مدت اولویت قائل شده‌اند.

"بیژن زنگنه،" وزیر نفت ایران، ماه گذشته به برلین سفر کرد و در دیدار با "زیگمار گابریل،" وزیر نفت آلمان، شرایط افزایش سرمایه‌گذاریها در این کشور را مورد بررسی قرار داد. "گابریل" معاون "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، است و از لحاظ قدرت سیاسی در رتبه دوم اهمیت قرار دارد. این مقام آلمانی شرایطی فراهم کرد تا نمایندگان واحدهای تجاری مانند فولکس واگن، گروه موتورسازی لیند و زیمنس نیز با زنگنه دیدارهایی جداگانه داشته باشند. سازمان‌های غیردولتی NGO با این اقدام برلین مخالف هستند زیرا مدعی هستند توجه به منافع اقتصادی از سوی آلمان، گروه 1+5 را به امضای یک توافق بد با ایران سوق می‌دهد. وقتی فشاری بر روی ایران نباشد طبیعی است که این کشور از مواضع هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

"میشائیل توکاس،" سخنگوی اتاق بازرگانی ایران و آلمان اعلام کرد ارزش صادرات سالانه این کشور به ایران تا 6 میلیارد یورو افزایش یافته است. درصورتیکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران لغو شود، این آمار تا 12 میلیارد دلار در سال افزایش می‌یابد.

مقامات صهیونست نگرانی‌های زیادی نسبت به نحوه رفتار آلمان در مذاکرات هسته‌ای ایران دارند و این کشور را "ببر کاغذی" در مذاکرات می‌دانند. تل‌آویو مطمئن نیست دوستان آلمانی تا چه اندازه بر وعده خود مبنی بر حمایت از امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پایبند هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان هفته پیش اعلام کرد مقامات دولتی این کشور و آمریکا در تعامل نزدیک با یکدیگر هستند تا موضوع حفظ منافع رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهند؛ اما این موضوع هم نتوانست خیال پریشان مقامات تل‌آویو را آسوده کند و همچنان آلمان را به نرمش در برابر موضوع هسته‌ای ایران متهم می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار