عارف در گفت‌و‌گوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

هیچ فهرستی از نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات تهیه نشده است/ نباید از دولت انتظار معجزه داشت

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: تا به حال هیچ فهرستی از اسامی نامزدهای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس تهیه نشده است چرا که اساساً برای اقدام به چنین کاری بسیار زود است.

"محمدرضا عارف" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،  در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های اصلاح‌طلبان برای ورود به مجس دهم اظهارداشت: اصلاح‌طلبان هم مانند جناح‌های سیاسی دیگرِ علاقمند و پای‌بند به مبانی نظام جمهوری اسلامی، حق مسلّم خود می‌دانند که در انتخابات مجلس حضور داشته باشند.

** هیچ فهرستی از نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس تهیه نشده است
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تدوین لیست جریان اصلاح‌طلبی برای انتخابات اسفند 94 نیز افزود: تا به حال هیچ فهرستی که حاوی اسامی نامزدهای مورد نظر اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس باشد تهیه نشده است چرا که اساساً به نظر می‌رسد برای اقدام به چنین امری بسیار زود باشد.
 
عارف اضافه کرد: البته فعالیت‌های جبهه اصلاح‌طلبی برای شرکت فعال و متعهدانه در انتخابات پیش رو به صورت غیر رسمی شروع شده و ادامه دارد و ما بسیار امیدوار هستیم بتوانیم به بهترین انتخاب‌ها برسیم.

** تهیه مانیفست اصلاح‌طلبی، نه تنها مفید بلکه لازم است
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تهیه مانیفست اصلاح‌طلبی گفت: اطلاع دقیقی از جزئیات این مانیفست ندارم اما در عین حال با تهیه آن هم مخالف نیستم و معتقدم تهیه چنین مانیفستی به این شرط که بر مبانی اصلاح‌طلبی استوار باشد، اقدامی نه تنها مفید بلکه لازم است.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: جبهه اصلاح‌طلبی برخلاف بسیاری از تصورات و تفکرات غلط، هیچ عناد یا تضادی با ماهیت و ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد و اتفاقاً خود را در چارچوب این نظام تعریف می‌کند و  لذا معتقد است در قالب نظام جمهوری اسلامی می‌توان و باید حضور فعال در عرصه سیاسی کشور داشت. 

وی در ادامه، انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امسال انتخاباتی سرنوشت‌ساز در پیش داریم و امیدواریم مردم همیشه در صحنه ایران، این بار نیز با درک درست و منطقی از شرایط داخلی و بین‌المللی، در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.
 
**  رویکرد دولت در مذاکرات هسته‌ای مورد تأیید است
 
عارف در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی تصریح کرد: این رویکرد، مورد تأیید است و در حال حاضر، مهم‌ترین مسأله‌ای که دولت در این عرصه با آن روبروست، مسأله هسته‌ای است که امیدواریم دولت بتواند در مذاکرات هسته‌ای به بهترین نتایج دست یابد. 
 
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تیم هسته‌ای را تأیید کردند و تعابیر مهمی در وصف آن‌ به کار بردند لذا واقعاً جای گله‌مندی‌های غیرمنطقی وجود ندارد.

** نباید انتظار معجزه از دولت داشت
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تصریح کرد: اگر بپذیریم و باور داشته باشیم که دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی زمام امور اجرایی کشور را به دست گرفت و در عین حال، وارث معضلات و مشکلات بسیاری در عرصه‌های مختلف بود، انتظارات از این دولت، معقول و منطقی خواهد شد.
 
عارف افزود: نباید توقع معجزه از دولت داشت زیرا چالش‌هایی وجود دارند که مقابله با آن‌ها زمان‌بَر است و امیدواریم دولت بتواند به اهداف خود دست یابد.
 
** حیات نظام سیاسی، منوط به مشارکت احزاب و تضارب آراست

وی درباره رویکرد دولت یازدهم به فعالیت‌های حزبی نیز گفت: رویکرد دولت در مورد تحزّب و فعالیت حزبی قابل تقدیر است چرا که حقیقت این است که زنده‌بودن نظام سیاسی، منوط به فعالیت و مشارکت احزاب در قالب گفتمان‌های مختلف و در جهت تضارب آراست لذا امیدواریم دولت بتواند بستر حضور احزاب در جامعه را بیش از این فراهم سازد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یک اقدام بسیار شایسته دولت تدبیر و امید، پیگیری مسأله خانه احزاب و احیای آن بود که جای تقدیر دارد اما قطعا باید به معضلاتی که احزاب با آن‌ها روبرو هستند نیز رسیدگی شود تا تحزب به معنای واقعی در کشور نهادینه شود.

** روحانی می‌تواند به عمده وعده‌های خود عمل کند
 
عارف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اگر شما در انتخابات 92 رئیس جمهور می‌شدید، همین سیاست‌ها و رویکردها را در پیش می‌گرفتید، تصریح کرد: در بیشتر موارد با دولت همسو و همداستان هستیم و اگر در برخی موارد جزیی اختلاف‌نظری وجود دارد یا نقدی مطرح می‌شود، هدف، صرفاً تقویت دولت است نه تخریب و زیر سوال بردن تلاش‌ها.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: من روحانی را فردی به معنای واقعی کلمه معتدل، آگاه و صبور می‌دانم و با عنایت به تجربه آشنایی و همکاری چندین‌ساله با وی تصور می‌کنم بتواند به عمده وعده‌های خود عمل کند، ما نیز هر کمکی که از دستمان برآید، برای تقویت دولت و پیگیری اهدافش ارائه خواهیم داد.
 
انتهای پیام/      
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار