ارزیابی بهداشتی و ایمنی مدارس و خانه‌های کودک

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست گفت: طرح بازدید از کلیه مدارس، خانه‌های کودک و مهد کودک‌های منطقه یک در 7 فاز، از اسفند سال 93 شروع شده و تا پایان سال 94 ادامه دارد.

ارزیابی بهداشتی و ایمنی مدارس و خانه‌های کودکنرگس هادی زاده مقدم رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در هفته جاری حدود 8 مدرسه از مدارس سطح منطقه بازدید شده‌اند و از نظر بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: طرح بازدید از کلیه مدارس، خانه‌های کودک و مهد کودک‌ها در حال حاضر در فاز 3 قرار دارد که در این مرحله کلیه نقاط مربوط به کودک و نوجوان و منابع آن شناسایی و بازدید شده و چک لیست‌های مربوط به این بازدید‌ها تهیه شده است و بر اساس چک لیست‌های تهیه شده از مدارس، مهد کودک‌ها و خانه‌های کودک، این بازدید‌ها به عمل می‌آید.

هادی زاده مقدم تصریح کرد: فاز اول طرح بازدید از خانه‌های کودک، مهد کودک‌ها و مدارس به استخراج مجموعه قوانین حوزه کودک و نوجوان پرداخت و در فاز دوم به آمار خطرات بهداشت و ایمنی حوادث و جراحات و آسیب‌های حوزه کودک و نوجوان توسط سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته شد.

وی افزود:‌اگر در بازدید‌هایی که از مدارس، مهد کودک و خانه‌های کودک انجام می‌شود عدم انطباقی با معیارهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست وجود داشته باشد، این عدم انطباق‌ها به سامانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران و سازمان‌های متولی، مانند شهرداری، بهزیستی و آموزش و پرورش اعلام می‌شود که بودجه‌ای را برای اصلاح مراکز‌شان اختصاص دهند و نواقص را در حوزه‌هایی که نقص دارند، رفع کنند.

هادی زاده مقدم اضافه کرد: در منطقه نیز برای تخصیص بودجه جهت بازسازی عدم انطباق‌ها به سازمان‌های متولی توسط اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه اعلام انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح در راستای ارتقای سطح بهداشت، ایمنی و محیط زیست کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

هادی زاده مقدم در پایان گفت: در مورد اجرای طرح بازدید از مدارس، خانه‌های کودک و مهد کودک‌ها پهنه بندی صورت گرفته است که منطقه‌ی شمال، شامل مناطق 1، 4، 6، 7 و 8 ملزم به اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار