امیرعبداللهیان در دیدار با همتای قطری خود:

راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با بحران‌های منطقه، مبتنی بر حل سیاسی و گفتگوی فراگير است

"حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان ضمن سفر به قطر با "محمد بن عبدالله الرمیحی" معاون وزیر خارجه قطر در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخربن تحولات منطقه گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران؛ "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان ضمن سفر به قطر با "محمد بن عبدالله الرمیحی" معاون وزیر خارجه قطر در خصوص همکاری‌های دو جانبه و آخربن تحولات منطقه گفتگو و رایزنی کرد.

طرفين همچنين ضمن رايزني در موضوعات مورد علاقه بين المللي، بر لزوم تحرک بیشتر در روابط دو جانبه تاكيد کردند.

اميرعبداللهيان با اشاره به تحولات یمن و استمرار حملات نظامی عربستان به زیرساخت ها و هدف قرار دادن مردم بیگناه یمن خواستار توقف هرچه سریعتر این حملات و پايان دادن به محاصره انساني و تمركز بر راه حل سياسي گردید.

وی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با بحران هاي منطقه، مبتني بر حل سیاسی و گفتگوي فراگير است و براین اساس راه حل وضعیت بوجود آمده در یمن را نیز صرفا گفتگوهای یمنی – یمنی بین همه اطراف سیاسی واقعي و مشاركت همه گروههاي يمني در اينده سياسي این کشور می داند.

محمد بن عبدالله الرمیحی معاون وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش بر توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید و افزود گفتگو و همكاری از ضرورت های فعلی منطقه ما بوده و می بایست همه بر این امر اهتمام داشته باشیم.

طرفین در این دیدار ضمن رایزنی در خصوص تهدید مشترک نیروهای تکفیری و گروههای تروریستی علیه کشورهای منطقه بر لزوم استمرار رایزنی و همکاری در مبارزه با اقدامات خطرناک تروريستي ، آخرین تحولات مصر و سوریه را نیز مورد بررسی و گفتگو قرار دادند و بر ضرورت تمركز بر راه حل سياسي تاكيد كردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، دوحه ، یمن ، روابط ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار