رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری خبر داد:

تدوین 9 آیین‌نامه برای افزایش صادرات و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین المللی

رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای افزایش صادرات و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین المللی 9 آیین نامه در نظر گرفته شده است.

محمد صاحبکار رئیس کارگروه ارزیابی تشخیص و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: 9 آئین نامه برای افزایش صادرات و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین المللی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: این 9 آئین نامه شامل تدوین برنامه صادرات آموزش های بازرگانی و صادراتی،خدمات بازرگانی، طراحی صنعتی و بسته بندی صادراتی، حمل و نقل،‌خدمات تبلیغات و بازاریابی بین‌المللی، مجوزها و استانداردهای بین‌المللی و تسهیلات نقل و انتقالات مالی است. 

صاحبکار خاطر نشان کرد: در فضای بین المللی انواع مشکلات و مباحث در زمینه صادرات و عرضه محصولات به بازارهای بین‌المللی وجود دارد و این 9 آئین نامه تنظیم شده براساس 9 دسته شناسایی شده و بر اساس مشکلاتی که در شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای بین المللی قابل شناسایی است، تدوین شده است. 

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا 70 درصد برای بازاریابی بین المللی و تنظیمات از قبیل برند سازی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از شرکت های دانش‌بنیان حمایت خواه کرد. 

رئیس کارگروه ارزیابی و تشخیص و صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی تاکید کرد: حمایت‌ها و خدمات در نظر گرفته شده صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تائید شده و توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌باین است و تنها این شرکت‌ها می‌توانند از این حمایت‌ها و خدمات استفاده کنند. 

وی عنوان کرد: در حوزه فناوری برتر در بسیاری از زمینه ها تولید شرکت‌ها در موزه بین‌المللی از خصوصیات ویژه‌ای است که موزه‌های برتر دارد و این باعث می‌شود که فضای فعالیت آن‌ها بین‌المللی باشد و از ابتدا شرکت باید خود را در فضای بین‌المللی آماده کند. 

صاحبکار در پایان بیان کرد: یک هزار و 500 شرکت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید شده که در حوزه‌های صنعتی، خدماتی و تولید فعال هستند.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار