محسنی بندپی :

مسئولیت تمام آسیب‌های اجتماعی را قبول کنیم

رییس سازمان بهزیستی کشورگفت: باید زیر بار مسئولیت تمام آسیب‌های اجتماعی برویم و برای کاهش آن می‌بایست تمام دستگاه‌ها پای کار آیند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به رویکرد جدید سازمان بهزیستی در سال جاری، گفت: یاری به دیگران ظرفیت انسانی، تکلیف الهی و جز فرهنگ ملی کشور ما است و گسترش روحیه مشارکت طلبی یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی تصریح کرد: بسیاری از افراد خیّر می‌خواهند ببینند کمک آنها در چه زمینه ای به کار گرفته می‌شود و از طرفی به برخی مناطق جغرافیایی عرق دارند و می خواهند به مددجویان یک منطقه خاص کمک بیشتری کنند. بنابراین این مناطق شناسایی و بررسی شده‌ است که نبود و خلا آن می‌تواند روحیه مشارکت طلبی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی به ویژگی های این سایت اشاره کرد و افزود:  اطلاعات 5 میلیون مددجوی تحت پوشش چون نیازمندی ها و ویژگی‌ها در این سایت قرار داده شده تا مردم با توجه به سلایق خود بتوانند به نیازمندان کمک کنند . این موضوع  با در اختیار داشتن اطلاعات نیازمندان برای کمک‌های بعدی تشویق می‌شوند. ضمن اینکه با توجه به ویژگی های این سایت امکان نظارت و پایش کمک ها نیز برای ما راحت تر است و از این طریق بر هزینه کَرد کمک‌ها نیز نظارت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: ما باید بار مسئولیت تمام آسیب های اجتماعی را بپذیریم و باید  در تدوین برنامه ششم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.برای ورود به بحث آسیب های اجتماعی باید تمام دستگاه ها پای کار بیایند. 

وی در خصوص وجود گرمخانه ها و نقش شهرداری در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: ما به عنوان سازمان بهزیستی می توانیم در مباحث مددکاری و مشاوره اقدام کنیم اما به طور مثال برای مکان خدمات نیاز به کمک و تامین محل از سوی شهرداری داریم.  فعالیت گرمخانه‌ها و وجود آن‌ها لازم است اما کافی نیست. برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به مکان‌هایی برای آموزش نیاز داریم.

محسنی بندپی با اشاره به مسکن معلولان و احداث 11 هزار واحد برای خانواده های دارای دو معلول اظهار داشت:  تفاهم نامه ای با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن مددجویی صورت گرفته است که در این تفاهم نامه برای خانواده های مددجوی دارای دو فرزند معلول و بالاتر در نقاط شهری، 15 میلیون از سوی بنیاد مستضعفان، 10 میلیون از سوی سازمان بهزیستی و 5 میلیون از سوی جامعه خیرین پرداخت می شود البته برای مناطق روستایی نیز با مبالغی کمتر و در مجومع 21 میلیون تومان این اقدام انجام می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه یادآور شد:: تعهد ما در ابتدا تامین 8 هزار مسکن بود اما با سرعت گرفتن روند کار امیدواریم این تعداد تا پایان سال 95 به 11 هزار واحد (  8 هزار واحد در شهر، 3 هزار واحد در روستا) برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار