هاشمی مطرح کرد:

افزایش 25 درصدی ازدواج وکاهش ۲۵ درصدی طلاق تاپایان سال95

استاندار تهران گفت:با اجرای طرح جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی در یک سال و نیم آینده شاهد افزایش 25 درصدی ازدواج وکاهش ۲۵ درصدی طلاق خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از استانداری تهران، سیدحسین هاشمی استاندار تهران بااشاره به کاهش ۲۵ درصدی طلاق در صورت اجرای طرح جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی اظهارکرد: به لحاظ اینکه تهران پایتخت کشور است آسیب‌پذیری ما در افزایش طلاق در کل کشور اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه روند صعودی طلاق باید کاهش پیدا کند،افزود: باید با استفاده از فرهنگ و اعتقادات مذهبی و بحث‌های قومیتی نسبت به کاهش روند صعودی طلاق و افزایش ازدواج در سطح جامع اقدام کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به اعتقادات و فرهنگی بومی خودمان بازگردیم،تصریح کرد:در صورت این بازگشت شاهد اقدامات مثبت‌تری در کاهش طلاق خواهیم داشت.

استاندار تهران تاکید کرد: آمارهایی که درباره طلاق و ازدواج داده می‌شود نقص دارد و باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

وی در خصوص طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار در استان تهران مطرح کرد: این یک طرح استانی است که از شهرستان شمیرانات به شکل پایلوت آغاز شده و در آینده ملی خواهد شد.
هاشمی افزود: باید افرادی که در پایتخت هستند الگوی سایر شهرستان‌ها برای اجرای کامل و موفقیت‌آمیز این طرح باشند.

استاندار تهران اشاره کرد: خروجی این طرح بسیار مهم است و باید با تلاش بیشتری نسبت به حل این معضل اجتماعی که افزایش طلاق است اقدام شود.

وی افزود: بر اساس این طرح در یک و نیم سال آینده شاهد افزایش 25 درصدی ازدواج و کاهش 25 درصدی طلاق خواهیم بود.

هاشمی درپایان گفت: دغدغه اصلی دولت یازدهم کاهش طلاق و افزایش ازدواج است و در این خصوص نیز کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی در حال بررسی هستند و طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار نیز توسط 50 نفر از افراد شاخص دانشگاه‌ها تدوین شده است که به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ازدواج ، کاهش ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار